شماره ۳۰۸۳ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
شمس‌آذر، چشم و امید استقلالی‌ها برای قهرمانی!

 [شهروند] دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر روز سه‌شنبه به طور همزمان برگزار خواهد شد و در حساس‌ترین مسابقه این هفته، پرسپولیس و شمس‌آذر قزوین در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف هم خواهند رفت. جدالی مهیج و سرنوشت‌ساز که تاثیر بسیار زیادی در تعیین تکلیف قهرمان لیگ بیست و سوم خواهد داشت.
 از دست دادن صدرنشینی در دیدار برابر نساجی برای استقلال سبب شد تا حالا چشم و امید این تیم توقف پرسپولیس در برابر شمس‌آذر باشد. قزوینی‌ها در طول فصل جاری از همه تیم های بالاتر از خودشان یعنی استقلال ، سپاهان، ملوان و گل‌گهر امتیاز گرفته‌اند و تا اینجای رقابت‌ها در بین پنج تیمی که از آن ها بالاتر قرار دارد، فقط در امتیازگیری از پرسپولیس ناکام بوده‌اند.
شاگردان سعید دقیقی که با وجود کسر سه امتیاز از این تیم با عملکرد درخشان به ویژه در نیم فصل دوم، درحال حاضر 39 امتیازی هستند و در جایگاه ششم جدول قرار دارند؛ در هفته ششم موفق به شکست 3 بر 2 تراکتور شدند و در هفته نهم هم استقلال را با نتیجه 2 بر 2 متوقف کردند. آن‌ها در هفته یازدهم و بیست وششم هم دو بار موفق به متوقف کردن گل‌گهر به صورت رفت و برگشت شدند  و ملوان را هم در هر دو بازی رفت و برگشت شکست دادند. اما اوج درخشش شاگردان دقیقی در هفته پانزدهم مقابل سپاهان بود که این تیم را هم با نتیجه یک بر صفر از پیش رو برداشت.  اما شکست این تیم در هفته چهاردهم مقابل پرسپولیس با دو گل گولسیانی سبب شد که شمس‌آذر نتواند یک رکورد عالی را در نیم فصل اول به ثبت برساند. آن‌ها در نخستین سال حضور خود  در لیگ برتر در همان نیم فصل نخست موفق شدند از چهار تیم بالای جدول امتیاز بگیرند و فقط مقابل پرسپولیس ناکام ماندند. همین موضوع هم می‌تواند انگیزه‌ای جدید برای سبز‌پوشان قزوینی باشد که در دیدار بسیار حساسی که مقابل پرسپولیس دارند؛ با انگیزه امتیاز گرفتن از همه تیم‌های بالای جدول به مصاف سرخپوشان پایتخت بروند. ضمن اینکه هواداران استقلال هم با هجوم به صفحات مجازی بازیکنان شمس‌آذر از آن‌ها درخواست دارند که برابر پرسپولیس نمایشی ایده‌آل داشته باشند که البته این موضوع با واکنش بازیکنان این تیم هم همراه شده است. شمس آذر در طول این فصل با یک تاکتیک مشخص بارها و بارها دروازه مدعیان اصلی قهرمانی را باز کرده است. پرس از بالا و رساندن توپ به دو بال کناری یعنی امیرمحمد نسایی و حسین گودرزی، تاکتیکی است که توسط این تیم هر روز در تمرینات مرور می شود و بیشترین گل‌ها را هم از همین طریق وارد دروازه حریفان خود کرده‌اند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا شاگردان دقیقی موفق به توقف کردن پرسپولیس هم خواهند شد یا هواداران استقلال باید بعد از این تیم، امیدوار به امتیازگیری مس رفسنجان از پرسپولیس باشند.


تعداد بازدید :  63