شماره ۳۰۸۰ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
صفحه را ببند
جامعه ورزش یاد و خاطره شهید رئیسی و یارانش را گرامی داشتند
اهالی ورزش داغدار و به یاد شهدای خدمت

 [شهروند] 3روز از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان‌شان می‌گذرد و در این مدت اهالی ورزش برای زنده نگه‌داشتن یاد سیدِشهدای اهل خدمت و یاران او سنگ‌تمام گذاشتند. مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری، شهیدحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهوری، شهید خلبان سیدطاهر مصطفوی، شهید محسن دریانوش کمک خلبان و شهید بهروز قدیمی کمک فنی پرواز، با حضور اهالی ورزش همراه بود و پیش و پس از این مراسم، جامعه ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌های ورزشی با کارهای مختلفی شهادت این مردان را تسلیت گفتند.

درویش: مردم ایران فراموشکار نیستند
رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، یکی از چهره‌هایی بود که در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی و همراهانش حضور داشت. درویش درخصوص نقش دولت بر رفع مشکلات و چالش‌های ورزش و همچنین دغدغه‌های سرخ‌پوشان پایتخت گفت: «از بین شهدای خدمت، در محضر ۴ تن از این بزرگواران حضور یافته بودم. باشگاه پرسپولیس در این سال‌ها و پس از اینکه در پرونده‌های بین‌المللی به بن‌بست برمی‌خورد ما چندین بار مزاحم شهید امیر عبداللهیان شدیم و او بدون هیچ معطلی کارهای ما را همانند یک وزیر ورزش دنبال می‌کرد تا به مشکلی برنخوریم.» او ادامه داد: «اگر بخواهیم یک کار دولت سیزدهم را نسبت به دیگر دولت‌ها برجسته بسازیم همین موضوع خصوصی‌سازی‌ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. در این راه، شهید مالک رحمتی که مدتی در سازمان خصوصی‌سازی‌ فعالیت داشت بسیار زحمت کشید و پس از اینکه به سمت استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد اما باز به من می‌گفت هر کاری از دستم بربیاید برای خصوصی‌سازی‌ این دو باشگاه انجام می‌دهم.» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: «نباید از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهید موسوی هم غافل شویم که او بسیار مرام ورزشی داشت و ان‌شاءالله همه این عزیزان سر سفره علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) باشند. مردم همیشه نشان داده‌اند که برای خُدام خود ارزش قائل هستند و کارهای خوب دولتمردان در یاد مردم می‌ماند. ان‌شاءالله دوستی بین مردم و دولت ادامه‌دار باشد تا شاهد آینده‌ای بهتر برای ایران باشیم.»

سمیعی: آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به ورزش داشت
فرشید سمیعی سرپرست باشگاه استقلال در خصوص شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه ایشان اظهار داشت: «ابتدا باید شهادت حضرت آیت الله رئیسی را به مقام حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و آحاد تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند برای او و هیأت همراهش علو درجات را خواستارم.آیت الله رئیسی همواره نگاه ویژه و قصد در تحول بنیادین در ورزش ایران داشتند که برخی از برنامه‌های این بزرگوار به ثمر نشسته است. باشگاه استقلال از سال‌ها قبل قرار بود خصوصی سازی شود که در دولت سیزدهم این اتفاق رخ داد. شخص آیت الله رئیسی پیگیری ویژه‌ای در رابطه با خصوصی سازی باشگاه استقلال داشت. ثمره تلاش و خدمت‌های او در سال‌های آینده نمایانگر خواهد شد و استقلال دوباره به جایگاه اصلی خود در باشگاه‌های آسیا خواهد رسید.»

 از حضور وحید شمسایی تا تسلیت جامعه فوتسال
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، یکی دیگر از چهره‌هایی بود که در این مراسم حضور داشت. سرمربی تیم ملی فوتسال پیشتر درباره نگاه ویژه آیت‌الله رئیسی به ورزش گفت: «نگاه رئیس‌جمهوری عزیزمان به ورزش ویژه بود. خود ما هم که قهرمان آسیا شدیم، نخستین پیام تبریک را از آیت‌الله رئیسی داشتیم. وقتی ورزشکار یک لحظه بتواند باعث شور و نشاط جامعه شود، افتخاری برای ماست و ایشان این موضوع را به خوبی درک می‌کردند و می‌گفتند هر آنچه برای ورزشکار باید انجام شود تا دل مردم را شاد کند، باعث افتخار است. خدا ایشان را رحمت کند.» جامعه فوتسال و بازیکنان شاخصی همچون سالار آقاپور، مسلم اولاد قباد، محمدرضا سنگ‌سفیدی و محمد طیبی پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، یادوخاطره آنها را گرامی داشتند.

 هروی: آیت‌الله رئیسی مثل شهید رجایی خدمتگزار بود
شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته از دیگر اهالی ورزش بود که در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش حضور پیدا کرده بود. او درخصوص رویکرد رئیس‌جمهوری به ورزش اظهار داشت: «این اتفاق ضایعه اسفباری بود. ایشان ویژگی‌های بارزی داشتند که خدمتگزاری به مردم، اصلی‌ترین آن بود، متأسفانه در همین راه هم شهید شدند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان در رابطه با ورزش اهمیت به دغدغه ورزشکاران بود. در این مدت فقط ۲ بار ایشان را دیدم اما هر بار که رودررو از مشکلات و دغدغه‌هایمان گفتیم، سریعاً دستور پیگیری دادند و تلاش‌شان را برای حل مسئله می‌کردند. ایشان مثل یک کوه بودند، پشتیبان‌مان را از دست دادیم. شهید رئیسی مثل شهید رجایی، هم مظلوم بودند و هم پرکار و در همین مسیر هم جان خود را از دست دادند. این شهادت برای خودشان جای تبریک دارد، اما ما ماندیم و فراق ایشان.»

سکوت والیبال به احترام شهید جمهوری
پس از جلسه سیدمیلاد تقوی با مسئولان فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری مسابقات، فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که بازی ایران و صربستان با سکوت و ادای احترام به یادوخاطره رئیس‌جمهوری شهید جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد. بدین‌ترتیب مردان والیبال ایران بامداد پنجشنبه در حالی به مصاف صربستان می‌روند که والیبالِ جهان به احترام رئیس‌جمهوری شهید و همراهان وی یک دقیقه سکوت خواهد کرد. فدراسیون جهانی والیبال طی نامه‌ای به کمیته زو چلنج‌کاپ برگزاری مراسم ادای احترام را ابلاغ کرد و ضمن تسلیت از ایران، بابت حضور در مسابقات با وجود اینگونه چالش‌ها تشکر کرد. همچنین دیدار ایران و هند در مسابقات والیبال چلنج‌کاپِ زنانِ آسیا در فیلیپین با یک‌دقیقه سکوت و ادای احترام به شهدای خدمت ایران آغاز شد.

فوتبالی‌ها و ادای دین به دولت مردمی
اعضای تیم‌های فوتبال استقلال، نساجی و فولاد به احترام شهید سیدابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی و همراهان ایشان که در سانحه سقوط بالگرد، جان خود را از دست دادند، یک‌دقیقه سکوت و سپس فاتحه قرائت کردند. همچنین بازیکنان و کادر فنی تیم‌های سایپا و سپاهان با برگزاری مراسمی، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشتند.

یوزهای ایران هم عزادار شهدای خدمت
سرمربی و بازیکنان تیم ملی ازجمله امیر قلعه‌نویی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، سامان فلاح، ابوالفضل جلالی، حسین پورحمیدی، محمدرضا آزادی و لژیونرهای کشورمان همچون میلاد محمدی، علی علیپور و امین حزباوی در پیام‌های جداگانه شهادت آیت‌الله رئیسی و یاران‌شان را تسلیت گفتند. مهدی ترابی طی انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خداوند دعای ملتی را نپذیرفت تا رئیس‌جمهوری‌مان برود. شاید برای این بود که حاج قاسم منتظرش بود و برای در آغوش گرفتنش لحظه‌شماری و شاید خسته بود و طعنه‌ها و زخم‌زبان‌ها و نامردمی‌ها. یادش بخیر و راهش پررهرو باد.»

ملی‌پوشان هاکی در سنگاپور به یاد شهدای خدمت
تیم ملی هاکی سالنی کشورمان که در مسابقات آسیایی قزاقستان حضور دارد، در نخستین دیدار خود در این مسابقات به مصاف سنگاپور رفت و در پایان، ملی‌پوشان کشورمان توانستند با نتیجه ۸ بر صفر این تیم را شکست دهند. در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، ریاست‌جمهوری فقید کشورمان، دیدار تیم‌های ملی ایران و سنگاپور با یک دقیقه سکوت به احترام ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
 
سعید افروز مدال جهانی خود را تقدیم شهید رئیسی کرد
سعید افروز، ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران، در ششمین روز از رقابت‌های جهانی در ژاپن و در ماده پرتاب نیزه موفق به کسب مدال طلا شد. افروز پس از این افتخارآفرینی گفت: «شهادت شهدای خدمت را به مردم و رهبر انقلاب تسلیت می‌گویم. در ژاپن طلا کسب کردم و این مدال را به شهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه تقدیم می‌کنم.»


تعداد بازدید :  19