شماره ۳۰۷۴ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان مطرح کرد
نگاه بشردوستانه هلال ایران به غزه

 نشست تقدیر و تشکر از اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه برگزار شد.
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در نشست تقدیر و تشکر از اعضای شورای سیاست‌گذاری این کنگره بین‌المللی گفت: «کنگره با حضور ۲۱ کشور به صورت آنلاین و برخط تشکیل شد و بعد از برگزاری آن شاهد واکنش‌های مثبت حوزه‌های تخصصی آکادمیک نسبت به کنگره بودیم. همچنین مقالات فراوان ارسالی به این کنگره دارای اعتبار لازم برای چاپ در مجله حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری بود.»
او بیان کرد: «نمایندگان صلیب‌سرخ جهانی نیز در این کنگره حضور داشتند و جمع‌بندی این کنگره به فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ جهانی ارائه شد. در این کنگره بر اساس ۳ بند دستورالعمل کمیته ملی حقوق بشردوستانه برای ترویج حقوق بشر دوستانه اقدام کردیم.» کولیوند ادامه داد: «پیگیری موارد نقض حقوق بین‌الملل و ارائه این موارد به مجامع بین‌المللی انجام شد و تبادل اطلاعات علمی در زمینه‌های حقوق بشردوستانه با مراجع داخلی و بین‌المللی نیز به سرانجام رسید.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه اظهار داشت: «نقش و جایگاه هلال‌احمر در صلیب‌سرخ جهانی به دلیل امدادرسانی‌های پررنگ هلال‌احمر مورد توجه قرار گرفته است. در سیل اخیر افغانستان، هلال‌احمر ایران به عنوان نخستین کشور اعلام آمادگی کرده است تا به مردم سیل‌زده این کشور کمک کند.»
همچنین عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقی شورای نگهبان و دبیر کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین، از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه گفت: «کار خیر و هدفمند که بتواند به نتیجه برسد، باید به‌موقع انجام شود و گاهی اوقات اگر این زمان‌شناسی از دست برود، نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد.»
او افزود: «در مقابل این همه وحشی‌گری و جنایت رژیم صهیونیستی خط مقاومت ادامه پیدا کرده و باعث شده است افکار عمومی‌ علیه اقدامات رژیم صهیونیستی باشند.» کدخدایی خاطرنشان کرد: «روح مقاومت به برکت انقلاب اسلامی در محور مقاومت دمیده شد و همچنان شاهد مقاومت مردم غزه در برابر رژیم تا دندان مسلح اسرائیل هستیم. در دانشگاه‌های جهان دانشجویان به دفاع از مردم غزه برخواسته‌اند.» او با بیان اینکه افکار عمومی در این درگیری علیه رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: «این امر نشان‌دهنده استمرار در مقاومت است و امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم که محور مقاومت در این درگیری پیروز شده است.» کدخدایی گفت: «ایستادگی مردم مظلوم و بدون سلاح غزه در برابر رژیم صهیونیستی ستودنی است. برگزاری کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه یک اقدام مناسب از سوی هلال‌احمر با نگاه بشردوستانه بود.»

 


تعداد بازدید :  67