شماره ۳۰۷۴ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
دور دوم سفر هیأت دولت به قلب گردشگری ایران
اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به مازندران

 سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار، در قالب سفر استانی، مهمان مازندرانی‌ها است.
بهره‌برداری از طرح‌های جدید عمرانی، بهداشتی، رفاهی در کنار دیگر طرح‌ها و همچنین حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های هفدهمین سفر رئیس‌ دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به مازندران گفت: در دور دوم سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان مازندران، ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید پیش‌بینی شده‌ است.

بهره‌برداری از هزار تخت بیمارستانی جدید
محسن منصوری در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان مازندران اظهار کرد: پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن، یک هزار تخت بیمارستانی جدید، پارک بزرگ ۵۰۰ هکتاری ساری و سد گلورد از جمله طرح‌هایی است که با حضور رئیس‌جمهوری در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.
در این نشست، استاندار مازندران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، بهداشت و همچنین بنیاد مسکن حضور داشتند.
از جمله طرح‌های مورد بررسی در این نشست می‌توان به تکمیل دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، عملیات آبخیزداری، توسعه بنادر صیادی، تکمیل استادیوم فوتبال هفتم تیر بابل، ایمن‌سازی مدارس و... اشاره کرد.

اختصاص۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار
به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور
سفر نخست رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و برزمین‌مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.
از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار درنظرگرفته‌شده برای این طرح‌هاست.
به استناد آمارهای اعلام‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرایند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.


تعداد بازدید :  156