شماره ۵۰۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند
صفحه را ببند
تساوی آماری آنچلوتی و مورینیو
پابه‌پا در تونل تاریخ

 شهروند| اگر در یکی از هفته‌های فصل جاری لیگ‌برتر انگلیس، شرایط جدولی منچسترسیتی و چلسی چنان مساوی بود که حروف الفبا، 2تیم را از هم جدا می‌کرد، ممکن است در پایان بازی امروز لالیگا، شرایط آنچلوتی و مورینیو در اتمام صدمین حضورشان روی نیمکت سفیدپوشان برابر شود.
241 از 99
زمزمه بازگشت آقای خاص به رئال شنیده می‌شود و از طرفی کالدرون رئیس سابق سفید‌پوشان او را به تسلیم شدن مقابل فشار‌های موجود در رئال‌مادرید متهم کرده اما شاید آمار بهتر از هزاران حرف‌وحدیث، مورینیو را توصیف کند؛ مردی که در 100بازی ابتدایی‌اش روی نیمکت رئال‌مادرید، 244 امتیاز به‌دست آورد و در صورتی که امروز آنچلوتی، رئال را به سمت پیروزی محتمل بر الچه سوق دهد، او هم در پایان صدمین هدایت قوی‌سپید مانند مورینیو 244امتیازی می‌شود. به عبارت بهتر هر 2مربی در 99مربیگری ابتدایی خود، 241امتیاز برای پرافتخارترین باشگاه اروپا به ارمغان آورده‌اند!
شباهت‌ها و تفاوت‌ها
هر 2مربی در جریان 100حضور ابتدایی روی نیمکت رئال، جام‌حذفی و سوپرجام اسپانیا را از دست دادند اما کارلتو در ادامه راه، رئال را به آرزویی که در زمان مربیگری مورینیو نرسیده بود، رساند و دهمین قهرمانی تیم در لیگ‌ قهرمانان را رقم زد. جام‌جهانی باشگاه‌ها و سوپرجام اروپا هم دیگر برتری‌های یکی از تنها 2 مربی فاتح 3 جام باشگاه‌های اروپا و لیگ‌ قهرمانان در مقایسه با یکی از 5 مربی فاتح لیگ‌ قهرمانان با 2 تیم است. هر 2مربی 77‌درصد 100 بازی دوران ابتدایی مربیگری رئال را بردند. اگر آنچلوتی، الچه را ببرد، این میانگین به 78‌درصد می‌رسد. با این حال تیم مورینیو در گلزنی برتر از تیم کارلتو بود؛ 274 به 269! مورینیو و کارلتو بیش از همه مربیان تاریخ لالیگا در 100 بازی اول، پیروزی کسب کردند. فقط کافی است بدانید گواردیولا و مونوس (سرمربی سابق رئال‌مادرید) در 100 بازی به ترتیب 232 و 225 امتیاز به چنگ آوردند. کارلتو برخلاف مورینیو در تیم‌هایش می‌ماند؛ نشان به آن نشان که رئال پس از چلسی، میلان و یوونتوس چهارمین تیمی است که کارلو در آن صدمین حضور روی نیمکت را جشن می‌گیرد. سرمربی ایتالیایی در ۱۰۰ بازی اول در چلسی، ۶۲‌برد، همراه یووه ۵۲ برد و با میلان ۴۹ برتری به‌دست آورد و حالا در رئال فعلا 77 برد دشت کرده است. رئال او در 99 بازی ۲۷۰، یووه آنچلوتی 160 و میلان آقای متشخص 146 گل زده‌اند.


تعداد بازدید :  141