شماره ۵۰۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند
صفحه را ببند
وحید شمسایی در گفت‌وگو با «شهروند»:
چون جاه طلب هستم، همیشه قهرمان می‌شوم
تمام افتخارات فوتسال از صدقه‌سری مربیان داخلی است

شهروند| کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتسال کشورمان که 2 سالی است وارد عرصه مربیگری شده و در اندیشه تکرار موفقیت‌های دوره بازیگری‌اش در مربیگری هم هست،‌ بار دیگر در آستانه یک قهرمانی قرار دارد که می‌تواند یک افتخار دیگر را در کارنامه او ثبت کند. او که نامش خیلی زود برای سرمربیگری در تیم‌ملی نیز مطرح شده، همچنان مورد کم لطفی مسئولان فوتسال قرار می‌گیرد و فعلا به تداوم موفقیت‌هایش در رده باشگاه فکر می‌کند. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با وحید شمسایی می‌خوانید:
 ‌ امروز دیدار حساسی را با گیتی‌پسند برگزار خواهید کرد که به نوعی تعیین قهرمان این فصل است...
قطعا بازی سختی خواهیم داشت زیرا انگیزه هر 2 تیم برای پیروزی در این دیدار بسیار بالاست. به لحاظ تجربه‌ای تیم ما در سطح پایین‌تری از گیتی‌پسند قرار دارد زیرا بازیکنان گیتی‌پسند اکثرا سابقه ملی داشته و می‌توانند در لحظات حساس و کلیدی به تیمشان کمک کنند. در هر صورت امیدوار به پیروزی در این دیدار هستیم تا گام بلندی را در راه قهرمانی برداریم.
 ‌ شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که وحید شمسایی امسال با تیم تاسیسات‌دریایی بتواند مدعی اصلی قهرمانی باشد؟
راستش را بخواهید خودمان نیز پیش‌بینی چنین نتایجی را نمی‌کردیم و در برنامه‌ای که من به مسئولان باشگاه در ابتدای فصل داده بودم،‌ برای‌سال اول قرار گرفتن در میان 5 تیم نخست را وعده داده بودم که این مسأله قطعی شده و حالا امیدوار به قهرمانی هستیم. من در تمام دوران فوتسالم تا جایی که یادم می‌آید در هر تیمی که بازی کردم یا مربی بودم، جزو مدعیان قهرمانی بودیم و این مسأله نیز همواره به دلیل این است که انگیزه برد را همیشه در خودم دارم و به بازیکنان دیگر نیز روحیه جاه‌طلبی را تزریق می‌کنم.
 لیگ امسال را در سطحی دیدید که بازیکنان جدیدی به تیم‌ملی معرفی کند؟
قطعا تیم‌ملی ما اگر می‌خواهد قدرتمند باشد و در آسیا و جهان به‌عنوان یک قدرت بدرخشد باید از همین بازیکنان لیگ‌برتری استفاده کند. همه چیز تیم‌ملی از دل همین لیگ بیرون می‌آید.
 بعد از این‌که‌سال گذشته به‌عنوان مربی– بازیکن توانستید قهرمان لیگ را با دبیری به دست آورید،‌ این مسأله در لیگ امسال جا افتاد و باشگاه‌های دیگر نیز به بازیکنان خود برای مربیگری اعتماد کردند.
از نظر من وقتی کسی توانایی این را داشته باشد که همزمان تمرکزش روی بازی خودش و مربیگری باشد، باید این کار را انجام بدهد. ما در کشورمان بازیکنان بزرگی داشتیم و داریم که می‌توانند به تدریج وارد عرصه مربیگری شوند. من همچنین توانایی را در خودم دیدم و خدا را شکر که تا این‌جا موفق بوده‌ام. حالا تا هر زمانی که توان داشته باشم،‌ بازی می‌کنم و بعد از آن تمرکزم فقط روی مربیگری خواهد بود.
 ‌ با این‌که خسوس بیش از 2‌سال است، سرمربیگری تیم‌ملی را برعهده دارد اما هر چند ماه یک بار برای ادامه حضور او تصمیم‌گیری می‌شود. تداوم حضور این مربی را به صلاح فوتسال ایران می‌دانید؟
حرف‌هایم را درباره عملکرد خسوس قبلا زده‌ام و همه نیز نتایجی که این آقا با تیم‌ملی گرفته را دیده‌اند اما معتقدم هر مربی که قرار است با یک کشور موفق باشد،‌ باید یک برنامه 4 ساله داشته باشد. خسوس بیش از 2‌سال است که در ایران مانده اما دائما مسئولان با ابهام درباره ادامه حضورش صحبت می‌کنند. وقتی خسوس قبل از جام‌جهانی قبلی آمده و به گفته مسئولان تا جام‌جهانی بعدی هم هست،‌ باید برنامه دراز مدت داشته باشد. او تمام اشتباهاتش را کرده و حالا هم که یک مربی پروازی است،‌ پس چه زمانی برای پوشاندن نقاط ضعف خود کار می‌کند؟ دائما بعد از هر مسابقه به کشورش وارد می‌شود و نتیجه‌اش این می‌شود که حتی در آسیا هم قهرمان نمی‌شویم.
 ‌ افتخاری رئیس کمیته فوتسال در اظهارنظری اعلام کرده هیچ‌کدام از مربیان ایرانی سطح بالاتری از خسوس ندارند وگرنه از مربی داخلی استفاده می‌کرد!
اصلا چنین اعتقادی ندارم زیرا اگر همین امکانات را به یک مربی می‌دادند و همین قدر به او اعتماد می‌کردند، قطعا خیلی موفق‌تر از خسوس بود. این توهین کردن به مربیان ایرانی از سوی افتخاری عجیب است زیرا همین مربیان ایرانی هستند که بازیکنان را می‌سازند و راهی تیم‌ملی می‌کنند. اگر وحید شمسایی آقای‌گل جهان شده یا مصطفی نظری بهترین دروازه‌بان دنیا بوده،‌ از صدقه سری همین مربیان ایرانی بوده است.


تعداد بازدید :  80