شماره ۵۰۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

در جلسه روز گذشته مجمع به تصویب رسید
برگزاری انتخابات تحت‌نظر هیأت مرکزی انتخابات و معتمدین ملی
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه دیروز خود، بررسی و تدوین ادامه سیاست‌های کلی انتخابات را با تصویب چهار بند دیگر پیگیری کردند.
به گزارش روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه علاوه بر اکثریت اعضا، وزرای اطلاعات، کشور، دادگستری، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، یکی از اعضای حقوقی شورای نگهبان و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی‌های مبسوط اعضا، بندهای ذیل به تصویب رسید:
14- اجرای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط وزارت کشور و زیر نظر هیأت مرکزی انتخابات با ترکیبی از قوای سه‌گانه و معتمدین ملی که اعضای آنان را کمیسیون مربوطه در جلسه آینده مجمع به اعضا پیشنهاد می‌کند.
15- نظارت شورای نگهبان بر فرآیندها، ابعاد و مراحل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری از جمله تأیید نهایی صلاحیت داوطلبان تا قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی و رسیدگی به شکایات، تأیید یا ابطال انتخابات به منظور تأمین سلامت انتخابات، جلب مشارکت حداکثری و تأمین حقوق داوطلبان و رأی‌دهندگان با تعیین سازوکارهای قانونی، شفاف، زمانبند و اطمینان‌بخش و پاسخگویی مکتوب و مطلوب درخصوص رد صلاحیت و ابطال انتخابات در صورت درخواست داوطلب و نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا توسط هیأت‌های مذکور در بند (14) صورت می‌پذیرد.
ضرورت پیش‌بینی سازوکار دفاع نامزدهای رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان در قانون انتخابات.
16- ایجاد امکانات لازم برای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و توسعه بانک‌های اطلاعاتی مربوطه، در جهت ارتقای شفافیت، سرعت و سلامت در اخذ، شمارش و اعلام نتایج، حداکثر ظرف مدت 3 سال.
17- تنظیم تاریخ و همزمانی برگزاری انتخاب‌های عمومی به‌گونه‌ای که فاصله برگزاری آنها، حدود 2‌سال باشد و مراحل و سازوکار اجرایی آن تا حد امکان یکسان و متحد صورت پذیرد.

دختر آیت‌الله خاتمی درگذشت
دختر آیت‌الله خاتمی به دیار باقی شتافت. به گزارش ایسنا، در پی درگذشت مرحومه سیده فاطمه خاتمی فرزند ارشد نماینده اسبق امام (س) در یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین
سید حسن خمینی پیام تسلیتی صادر کرد و در این پیام برای آن مرحومه از خداوند متعال علو درجات را خواستار شد.
 گفتنی است مراسم خاکسپاری آن مرحومه امروز (یکشنبه) در اردکان برگزار می‌شود، همچنین به همین مناسبت مراسم یادبودی در تاریخ 6 اسفندماه(چهارشنبه) در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می‌شود.
همچنین در پی درگذشت حاجیه خانم سیده فاطمه خاتمی،خواهر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام ‌های جداگانه ای این ضایعه را به وی و همسر آیت‌الله روح الله‌ خاتمی(ره) تسلیت گفت.
به گزارش امید نامه، در متن این پیام آمده است:« حاجیه خانم سیده فاطمه خاتمی مظهر ايمان ، ادب و پاكي و مادر  شهید والامقام حسن خلیلی پس از عمري بندگي خدا و خدمت به خلق، اينك جان به جان آفرين تسليم كرده است. اطمينان دارم كه لطف  پروردگار متعال همیشه تسلی بخش جنابعالی که  مخلصانه در راه امام و خدمت به انقلاب و مردم تلاش
کرده اید، است .
ضمن تقدیم مراتب خالصانه تعزیت و تسلیت به خاندان مکرم و محترم خاتمی ،ضیایی و خلیلی اردکانی به‌ویژه برادران بزرگوارتان آقایان علی و دکتر محمدرضا خاتمی  و مردم شریف و نجیب یز د و اردکان و همه ارادتمندان آن بانوی گرانقدر ، برای آن مرحومه مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند منان  آرزومندم.» همچنین دکتر عارف در پیام جداگانه ای برای خانم سکینه ضیایی درگذشت فرزند وی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: عروج دخت فاضله و مومنه جنابعالی خانم
سیده فاطمه خاتمی موجی از حزن و اندوه بر قلوب دوستداران جنابعالی و ایشان مستولی کرد. اگرچه رحلت عزیزان، دردی جانسوز اما برای آنان که ایمانی راسخ و دلی امیدوار به الطاف حضرت حق دارند، آزمون بزرگی از بصیرت و دینداری است. ضمن تقدیم ارادت خالصانه به محضر جنابعالی و خاندان گرانقدر خاتمی و خلیلی اردکانی، علو درجات آن مرحومه را از خداوند متعال خواستارم .


تعداد بازدید :  236