شماره ۵۰۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند
صفحه را ببند
مازیار میری و حسن فتحی در تماشاخانه ایرانشهر

رئیس تماشاخانه ایرانشهر در نشست رسانه‌ای اعلام برنامه‌های این مجموعه تئاتری در‌ سال 94، ضمن بیان نام هنرمندان و زمان اجرای آثارشان به حضور و اجرای کارگردان‌هایی چون حسن فتحی و مازیار میری اشاره کرد و این در حالی است که به گفته او، 400 تا 500 هنرمند تئاتر برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر اعلام آمادگی کرده‌اند اما اولویت او در تماشاخانه ایرانشهر با کارگردان‌ها است و تجربه کارگردان و سابقه کار او در اولویت اول ما قرار می‌گیرد.  
به گفته سرسنگی، رویکرد تماشاخانه ایرانشهر برای انتخاب آثار متقاضی اجرا در‌ سال 94 را در راستای حل مشکلات متون نمایشی در تئاتر، موضوع ارتباط تئاتر با سایر رسانه‌ها نظیر سینما و تلویزیون است: «در این رویکرد، هدف این است که اگر فیلم یا سریال موفقی تولید شده، اثری برگرفته از آن در تئاتر روی صحنه برود. در ‌سال 95 هم اولویت ما تئاتر و ادبیات و تولید آثار براساس ادبیات داخلی و خارجی است.»
سرسنگی به اهدای گواهینامه تهیه‌کنندگی تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر به‌عنوان یکی از برنامه‌های این مجموعه تئاتری در‌ سال آینده اشاره کرد، همچنین اهدای جایزه تئاتر ایرانشهر را به‌عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های مدنظر برای‌ سال 94 ذکر کرد. رئیس تماشاخانه ایرانشهر در ادامه نشست اعلام برنامه‌های این مجموعه تئاتری در ‌سال 94، در ابتدا به اجراهای در نظر گرفته شده برای سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر پرداخت و گفت: در فصل اول اجراهای این سالن تئاتری رضا صابری با «مظلوم پنجم» از آثار موفق دفاع مقدسی دهه 60 تئاتر ایران و یوسف با پیری با «کامنت» حضور دارند. از 20 اردیبهشت‌ماه تا 25 خردادماه نیز مسعود دلخواه با «از این‌جا تا ابدیت» و محمدرضا خاکی با «روال عادی» حضور دارند. از 28خردادماه تا 6مردادماه‌ سال آینده هم مازیار میری نمایش «همنام» نوشته طلا معتضدی را که با استفاده از مدیاهای دیگر تولید می‌شود، روی صحنه خواهد برد. از 9مردادماه تا 12شهریورماه نیز ناصح کامکاری نمایش «پهلوان اکبر می‌میرد» و اکبر علیزاد  نمایش «تارتوپ» را روی صحنه می‌برند.
از 15شهریورماه تا 19مهرماه سالن سمندریان میزبان سهیلا گلستانی و همچنین اثری از بنده خواهد بود که در صورت امکان نمایشی را با موضوع دفاع مقدس که آداپتاسیونی از یک فیلم خارجی است، خواهد شد. در ماه محرم و صفر‌ سال آینده نیز با حسن فتحی گفت‌وگویی داشته‌ایم که تئاتری از سریال موفق «شب دهم» را روی صحنه ببرد. متن این اثر نمایشی در حال نگارش است و اگر کارگردان اثر درگیر پروژه‌های تصویری شود، اجرای این نمایش به ‌سال 95 موکول خواهد شد. اجرای نمایش «خواب در فنجان خالی» کیومرث مرادی از 23آبان‌ماه تا 29دی‌ماه، احتمال اجرای یک اثر نمایشی خارجی در مقطع زمانی 30دی‌ماه تا 22بهمن‌ماه که اختصاص به برگزاری جشنواره سی‌وچهارم تئاتر فجر خواهد داشت، اجرای نمایش «برف» پیمان معادی و «قصه میان رودان» علی شمس از 24بهمن‌ماه تا 28اسفندماه نیز دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در‌ سال 94 هستند که در این نشست رسانه‌ای اعلام شد.


تعداد بازدید :  278