شماره ۵۰۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند
صفحه را ببند
وزیر کشور:
بدهی شهرداری‌ها ارتباطی با وزارت کشور ندارد

شهروند| وزیر کشور گفت: بدهکاری شهرداری‌ها ارتباطی با وزارت کشور ندارد بلکه با وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه مرتبط است که باید حل‌وفصل شود و بدهی خود را تسویه کنند. «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز شنبه در افتتاح چهارمین نمایشگاه شهرداری‌ها این مطلب را در پاسخ به این سوال که «آیا اعتبار مربوط به وزرات کشور در بودجه 94، بدهی به شهرداری‌ها را در برمی‌گیرد؟» بیان کرد.
وزیر کشور در ادامه با اشاره به گشایش چهارمین نمایشگاه ماشین‌آلات، تجهیزات و خدمات باهمکاری شهرداری‌های سراسر کشور که حدود 140 شرکت درآن غرفه دارند، گفت: نمایشگاه این امکان را فراهم می‌کند که شهرداری‌ها به‌عنوان مصرف‌کننده و شرکت‌های تولید‌کننده با هم دیدار داشته باشند و هم درانتخاب محصول و هم در پایین آوردن قیمت وقبول سفارشات این نمایشگاه تبدیل به یک مرکز بزرگ تبادل‌نظر و هم درخواست تولید شود.
رحمانی فضلی یادآور شد: با توجه به امکاناتی که دولت در بودجه‌سال 93 در نظر گرفته بود این امکان برای شهرداری‌ها و وزارت کشور فراهم شد که بتوانند در حجم انبوه، ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری کنند.
وزیر کشور اضافه کرد: برای‌ سال 94 نیز مجددا این پیش‌بینی در قانون بودجه به عمل آمده است.
رحمانی فضلی گفت: در بند (ق) تبصره 2 مربوط به حمل‌ونقل حدود 100‌میلیارد دلار پیش‌بینی شده که به مرور صرف تجهیزات ماشین‌آلات و امکاناتی شود که بتوانند درمصرف سوخت کاهش ایجاد کنند. وی ادامه داد: درخصوص خرید قطار شهری، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و ماشین‌آلات دیگر ازجمله ماشین آتش‌نشانی به مرور درخواست آنها به شورای اقتصادی می‌رود و مجوز خاص آنها گرفته می‌شود و از آن محل هم با مشارکت شهرداری‌ها می‌توانیم در تجهیز شهرداری‌ها به‌خصوص شهردارهای زیر200‌هزار نفر و 50‌هزار نفر با اولویت به آنها امکانات دهیم تا بتوانند خدمات خوبی به مردم ارایه کنند.
او درپاسخ به این پرسش که شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه خصوصی هستند یا دولتی گفت: تمام شرکت‌های حاضر دراین نمایشگاه متعلق به بخش خصوصی هستند و اولویت ما بخش خصوصی است و بخش دولتی نداریم.

 


تعداد بازدید :  76