معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: «به جای ۴۹۰ واحد ثبتی که مردم برای تشکیل پرونده به آنجا رجوع میکردند، حدود ۱۰ هزار دفتر اسناد رسمی پیشخوان الکترونیکی خواهند شد.» سید صادق سعادتیان گفت: «آنچه در حوزه اجرای اسناد رسمی برای سال آینده پیشبینی کردیم این است که هزینه خدمت را کاهش دهیم، سرعت خدمت را افزایش و خدمات را غیرحضوری و الکترونیکی کنیم تا کاغذ را از مجموعه دوایر اجرای اسناد رسمی حذف کنیم. نزدیک به ۱۳ سال اجرای اسناد رسمی به صورت الکترونیک خدمات میدادیم، ولی به جهت گذر زمان و ارتقای نحوه ارائه خدمات الکترونیکی و ورود هوش مصنوعی به این بخش بازطراحی نرمافزار اجرای اسناد رسمی را در دستور کار قرار دادیم و با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و درگاه ملی سکوی کاتب مردم را غیرحضوری پذیرش میکنیم. متقاضیان از مسیر سکوی کاتب میتوانند در این طرحی که عملیاتی کردیم و از تیرماه به بعد افتتاح میکنیم از این بخش نیز راحتتر خدمت دریافت کنند.»