شماره ۵۰۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند
صفحه را ببند
از بيماري بهنام تا تشكيل خيريه

 موسسه خیریه بهنام دهش‌پور نام جوانی را بر پیشانی دارد که در‌سال ١٣٧٠ در 17 سالگی مبتلا به بیماری سرطان شد و در آخرین دوره درمان،‌ سال ١٣٧٤، دست سرنوشت او را راهی مرکز رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش کرد. در آن موقع به‌شدت تحت‌تأثیر وضع ناگوار بیماران این مرکز قرار گرفت. بهنام با وجود بیماری سخت اقدام به برگزاری بازار خیریه در ‌سال ١٣٧٤ کرد. این بازارچه در آپارتمانی قدیمی در خیابان پاسداران و با کمک خانواده و دوستانش برپا شد. پس از آن با یاری دوستانش کنسرت پیانو را در فرهنگسرای ارسباران ترتیب داد و آخرین شب زندگی‌اش را با فروش شمع‏های تزیینی به نفع بیماران نیازمند مبتلا به سرطان در خانه به پایان رساند.
عواید حاصل از این برنامه‏‌ها همراه با کمک‏های خانواده بهنام، دوستان و سایر خیرین و نیکوکاران صرف تکمیل و تجهیز سالن‌انتظار بخش رادیوتراپی و اتاق‌بازی و کتابخانه کودکان بیماران شد که در‌سال ١٣٧٥ افتتاح شد، زمانی که بهنام دیگر در جمع دوستان و یاران نبود.
در ادامه راه بهنام، جمعی از دوستان، خانواده و یاوران همراه نیت خیر او شدند و بنا بر پیشنهاد آقای دکتر حسین مدنی، ریاست وقت بخش، در ساختمان نیمه‌تمام رادیوتراپی و انکولوژی دفتری برای همراهی هرچه بیشتر به‌منظور تکمیل و تجهیز این بخش به موسسه اختصاص دادند. در تاریخ 19/٩/1377 تقاضای تأسیس موسسه خیریه بهنام دهش‌پور به هیأت موسسان خانم شهلا لاجوردی (مادر بهنام)، آقای بهمن دهش‌پور (پدر بهنام)، محمد لاجوردی (دایی بهنام) و آقای دکتر حسین مدنی (ریاست وقت بخش رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان شهدای تجریش و پزشک معالج بهنام)، با هدف کمک و مساعدت تأمین هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به سرطان و انجام کلیه امور خدماتی براساس نیاز و درخواست بخش سرطان بیمارستان‌های دانشگاهی و جلب همیاری و مشارکت مادی و معنوی مردم در حمایت از بیماران نیازمند و جذب نیروهای علاقه‌مند و مردمی جهت ارایه خدمات درمانی و جانبی به افراد نیازمند و خانواده آنان داده شد. موسسه در تاریخ 13/١٢/1379 به شماره ثبت ١٢٦٨٤ به ثبت رسمی رسید.


تعداد بازدید :  226