شماره ۵۰۷ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند
صفحه را ببند
گزينه‌هاي داوطلبي

کاری تمام‌وقت و داوطلبي
درست است که داشتن کار تمام‌وقت زمان زیادی از وقت یک فرد را طلب می‌کند، ولی یافتن یکی، دو ساعت در هفته برای حمایت از هدفی که شما درباره آن انگیزه دارید نباید شاهکاری غیرممکن باشد. در واقع، شما می‌توانید آن 2 ساعت را به‌عنوان روشی مهم برای کار اجتماعی کردن، ایجاد شبکه و بیرون رفتن در آخر هفته به جای در خانه ماندن و با بی‌حسی صرف وقت در جلوی تلویزیون تلقی کنید. به محض این‌که شما داوطلب شدن را به‌عنوان عادت درآورید، به احساس رضایتی که به شما می‌دهد عادت خواهید کرد. بسیاری از افرادی که برنامه کاری روزانه پردردسری دارند، ترتیبی می‌دهند که وقتی را برای ارتباط با دیگران و حمایت از اشخاص نیازمند کنار بگذارند. بنابراین، به واسطه شغلتان احساس بیهودگی و قید و بند نکنید.
داوطلب شدن در آخرين لحظه
هنگامی که ما این موضوع را در نظر می‌گیریم که چگونه به سمت اجتماع خود نزدیک شویم، اغلب، داوطلب شدن آخرین موضوعی است که در فهرست گزیده‌های ما قرار دارد. ما معمولا خود را قانع می‌کنیم که ما وقت، انرژی یا تمایلی برای یک چنان شکلی از تقاضای مشارکت نداریم، اما بیشتر موانعی که ما برای خود قرار می‌دهیم لزوما آن‌قدر پیچیده نیستند که ما آنها را پیچیده می‌کنیم. راه‌های متفاوتی وجود دارد که ما بتوانیم داوطلب شویم  و به همین‌گونه علل بسیار گوناگونی وجود دارد که برای آن داوطلب شویم، که هرکدام با نیازهای داوطلبی متفاوت افراد متفاوت متناسب است. بنابراین، به جای محدود ساختن خودتان از انجام کار نیکی که می‌توانید در این جهان انجام دهید، به برخی عذرهای متداولی که ما می‌آوریم نگاهی بیندازید و آنها را با یک منطق محکم و قوی رد کنید.
یافتن کار غيرداوطلبانه
شکار شغل مقدار زیادی وقت و انرژی لازم دارد، ولی اگر در مورد آن صادق باشیم، قرار نیست که این همه هفته شما را به خود اختصاص دهد. کار داوطلبانه ممکن است واقعا به شما کمک کند که زودتر شغلی را به‌دست آورید، زیرا این روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد ارتباط با دیگران است و هنگامی که شما برای مصاحبه بروید سابقه‌ای برجسته در رزومه شما خواهد بود. نکته بهتر آن‌که داوطلب شدن شما را به چیزی که می‌خواهید می‌رساند و از تنشی که به همراه جست‌وجو برای پیدا کردن کار است شما را رهایی می‌بخشد، زیرا که شما احساس بهتری نسبت به خودتان و نقش‌تان در جامعه خواهید داشت.
سرپرستی خانواده مغاير با داوطلبي نيست
هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که مراقبت از یک خانواده و اداره یک خانوار چقدر چالش برانگیز است، حقیقت آن است که این مسئولیتی است 24 ساعت، درطول هفته که هیچ‌گاه واقعا پایان ندارد ولی دقیقا همین وضع است که داوطلب شدن برای اشخاص خانه‌دار فرصت فوق‌العاده‌ای است. نه‌تنها این کار موجب می‌شود که تغییری در چشم‌انداز آنان ایجاد شود و با دیگران در ارتباط باشند، بلکه آنان فرزندانشان را نیز مشارکت می‌دهند و به آنان درسی ارزشمند در مورد بخشش بیشتر و تبدیل شدن به انسانی مهربان‌تر را می‌دهند. درگیر کردن فرزندانتان و همسرتان در گروه کارداوطلبانه همچنین روشی بی‌نظیر و رضایت‌بخش برای به هم نزدیک شدن بیشتر و به‌عنوان یک خانواده است.
 
گزینه‌های ابتدايي داوطلب شدن
 گروه‌های پشتیبان: کمک به جمع‌آوری اعانه، کمک در جلسات و انجام کارهای دفتری
 خدمات غذا دادن رایگان برای فقرا: تهیه و سرو کردن غذا
 پناهگاه‌ها برای حیوانات و سازمان‌های نجات: مراقبت از حیوانات در پناهگاه، پرورش دادن حیوانات تا زمانی‌که خانه‌ای دایمی بیابند و کمک به کارهای دفتری
 خانه‌های پرستاری: دیدار از افراد ساکن و کم کردن از تنهایی آنان
  انجمن‌های خانه و مدرسه در مدارس فرزندانتان: شرکت در جمع‌آوری اعانه، شرکت کردن در مراسم مدرسه، کمک به آموزگاران در طول کلاس‌ها، مراقبت از کودکان در گردش‌های مدرسه
  تمیز کردن محیط‌زیست: سازمان دادن و کمک کردن در جمع‌آوری آشغال‌ها و پاک کردن خط خطی‌های روی دیوار


تعداد بازدید :  182