شماره ۳۰۳۹ | ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان:
کشورهای مسلمان باید بیشتر به ترویج هنجارهای خانواده بپردازند

به گفته معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده کشورهای مسلمان باید امروز بیشتر از همیشه به ترویج هنجارهای خانواده فطری و الهی بپردازند.
معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور خانواده و زنان در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل با وزیر امور اجتماعی و کودکان خانواده کشور کویت دیدار کرد.
طرفین به سنن، تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور ایران و کویت اشاره و بر توسعه تعاملات فی مابین در موضوع زنان و خانواده ،  همچنین برنامه‌های مشترک توانمندسازی زنان تاکید کردند.
خزعلی در این دیدار با توجه به مسائل رو به رشد خانواده در جامعه جهانی و با اشاره به سند حقوق کودک ،  همچنین سند در دست تدوین خانواده در کشورمان، جریان‌سازی خانواده در نهادهای ملی و بین‌المللی را ضروری معرفی کرد.
خزعلی ضمن ابراز خرسندی از حضور زنان مسلمان در پست‌های اجتماعی به حضور ۶۰درصدی زنان معلم در کشورمان اشاره کرد و افزود: «۶۰ درصد از ورودی دانشگاه‌های ایران ۴۰ درصد از اعضای هیئت علمی ۴۰ درصد از پزشکان متخصص کشور را زنان تشکیل می‌دهد.»  وی به افزایش انعطاف‌پذیری ساعات کاری برای زنان شاغل در ایران اشاره کرد و گفت: «۹ماه مرخصی با حقوق و یک ساعت شیردهی از جمله حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از زنان شاغل در کشور است.»

ایران خواستار همکاری بیشتر نروژ برای برقراری آتش بس در غزه شد
در ادامه برنامه نشست ۶۸ کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد، معاون رئیس جمهور با وزیر فرهنگ و برابری نروژ،  لوبنا جافری ،دیدار کرد.
در این ملاقات، خزعلی با اشاره به موضوع فقرزدایی که دستور کار نشست جاری است ابراز امیدواری کرد با گسترش مشارکت اقتصادی زنان شاهد کاهش سطح فقر زنان و خانواده باشیم.
خزعلی با اشاره به موضع حقوق بشردوستانه نروژ در حمایت از کودکان مظلوم غزه خواستار همکاری بیشتر برای برقراری آتش‌بس فوری در این کشور شد.
نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» آغاز به کار کرده است. امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت. معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده نیز در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است.


تعداد بازدید :  71