شماره ۳۰۳۹ | ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با «شهروند»؛
عالمی: تفاوت سرخابی‌ها در دربی، تعویض‌هایشان بود!
دست نکونام در استقلال باز نیست

 [شهروند]  ایمان عالمی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص دربی 103 پایتخت و شرایط آبی‌‌پوشان پایتخت در تقابل خود با پرسپولیس گفت: «استقلال شروع خوبی داشت و در روند بازی مقداری شرایط متفاوت شد. پرسپولیس در ادامه توانست بازی را به دست بگیرد و موقعیت‌هایی هم در این بازی به وجود آمد و صحنه مشکوک پنالتی هم داشتیم. در کل بازی خیلی خوب، پرتنش و پرانرژی‌ای نبود و با توجه به جایگاه دو تیم در جدول، حساسیت‌هایی به وجود آمده بود و استقلال با توجه به اینکه میزبان بود، سعی کرد به مدیریت بازی بپردازد و با همین استراتژی هم در نهایت بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.»

هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، شاهد یکی از حساس‌ترین بازی‌های ممکن اما کسل‌کننده بود. تقابل استقلال و پرسپولیس با توجه به حضور دو تیم در جایگاه اول و دوم جدول رقابت‌های لیگ برتر، می‌توانست باعث اتفاقات مختلفی شود، اما شرایط در این بازی به گونه‌ای پیش رفت تا این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد.  ایمان عالمی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، در خصوص اتفاقات این بازی، سخنان مختلفی به میان آورد و اظهار داشت: «نیمکت قوی‌تر پرسپولیس نسبت به استقلال باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت ابتکار عمل بیشتری نسبت به حریف خود داشته باشند و ابراز امیدواری کرد که آبی‌پوشان پایتخت در پایان فصل بتوانند عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورند.» گفت‌وگوی ایمان عالمی را با «شهروند» می‌خوانید.

 آقای عالمی به عنوان سوال اول آیا استقلال برای مساوی پا به دربی
گذاشته بود؟
فکر نمی‌کنم اینطور باشد. استقلال شروع خوبی داشت و در روند بازی مقداری شرایط متفاوت شد. پرسپولیس در ادامه توانست بازی را به دست بگیرد و موقعیت‌هایی هم در این بازی به وجود آمد و صحنه مشکوک پنالتی هم داشتیم. در کل بازی خیلی خوب،  پرتنش و پرانرژی‌ای نبود و با توجه به جایگاه دو تیم در جدول، حساسیت‌هایی به وجود آمده بود و استقلال با توجه به اینکه میزبان بود، سعی کرد به مدیریت بازی بپردازد و با همین استراتژی هم در نهایت بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.
   آیا یکی از دلایل کسل‌‌کننده شدن دربی، رویکرد و تاکتیک استقلال در این بازی بود؟
استقلال از ابتدای فصل می‌خواست بازیکنان مدنظر خود را جذب کند اما در برخی مواقع نتوانست موفق عمل کند. زمانی می‌توانید تفاوت را احساس کنید که وقتی زمان تعویض نیمه‌های دوم می‌رسد و دست پرسپولیس خیلی باز بود و بازیکنانی که به میدان می‌آمدند، با بازیکنان درون زمین فرق نمی‌کردند. حضور بازیکنان موثر در نیمکت، می‌تواند دست مربی را باز کند و این فرق بین دو نیمکت بود و با وجود این اتفاقات، استقلالی‌ها از اول فصل خوب بازی کردند و موفق شدند صدر جدول را به دست بیاورند. بازی‌ها ادامه دارد و باید ببینیم طرح و برنامه سرخابی‌ها برای بازی‌های باقی‌مانده لیگ برتر به چه شکل است.

 پرسپولیس را در این بازی چطور دیدید؟
پرسپولیس هم تیم خوبی بود و مهره‌های آنها، تاثیرگذاری قابل توجهی در روند بازی داشتند. بازیکنان عملکرد خوبی از خودشان برجای گذاشتند. به طور کلی در دربی شاهد بازی کسل‌کننده‌ای بودیم و آن بازی‌ای که فکرش را می‌کردیم از آب درنیامد. باید دید در بازی‌های‌ آینده این دو تیم چه عملکردی از خودشان برجای می‌گذارند.

 دربی، حاشیه‌هایی از قبیل پرتاب بطری و سنگ داشت. این اتفاقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟
من این اتفاقات را نمی‌پسندم و این کارها اصلا جایز نیست. طرفداران استقلال و پرسپولیس قابل احترام هستند و رقابت دو تیم دیرینه است و فکر می‌کنم هیجان بازی باعث شده است شاهد این اتفاقات باشیم. ما باید به همدیگر احترام بگذاریم و امیدوارم این اتفاقات دیگر رخ ندهد.

 پس از پایان دربی، روزبه چشمی در خصوص خستگی بازیکنان از بازی‌های گذشته و تاثیرگذاری آن روی این بازی گفت. فکر می‌کنید این خستگی در ادامه راه برای استقلال دردسرساز شود؟
استقلال در دربی شروع خوبی داشت اما تا پایان نیمه اول، بازی به دست پرسپولیس افتاد. آقای چشمی درست می‌گوید و خستگی‌هایی که برای بازی‌ها پیش آمده است، باعث شده تا انرژی تیم، حالت ایده‌آلی نداشته باشد. وقتی بازیکن جایگزین، وجود داشته باشد، می‌توان به بازیکن اصلی استراحت داد و این باعث می‌شود تا تیم، جان خوبی بگیرد. یک تیم باید کامل باشد و آقای نکونام هم در نشست‌های خبری خود به این مسئله اشاره کرده که نتوانسته است بازیکنان مدنظر خود را بگیرد. امیدوارم کادر فنی بتواند به موقع ریکاوری کند چون فشردگی مسابقات زیاد است و باید نسبت به این مسئله مدیریتی انجام دهد.

ایمان عالمی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال :
قرارداد آقای نکونام 3 فصل است و او در این 3 فصل باید برنامه‌های خود را پیش ببرد. در فصل اول با وجود اتفاقاتی که افتاد، استقلالی‌ها توانستند صدرجدول را به دست بیاورند. با این وجود اگر قهرمان شوند، به آن چیزی که می‌خواستند، رسیده‌اند، اما نباید فشار بیاوریم که این تیم قهرمان شود، البته ما هم بسیار دوست داریم این تیم قهرمان شود و امیدوارم در انتهای فصل، طرفداران بتوانند شاهد قهرمانی تیم محبوب خود باشند.


تعداد بازدید :  115