شماره ۳۰۳۰ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
افزایش ظرفیت سفرهای نوروزی عتبات

در حالی که ظرفیت کاروان‌های نوروزی عتبات رو به تکمیل است، از دیروز، ۱۴ اسفند، ۷ هزار ظرفیت جدید برای این سفرها باز شد. ظرفیت کاروان‌های عتبات در ایام نوروز به سرعت تکمیل شد و در برخی از روزها، به‌ویژه لحظه تحویل سال ۱۴۰۳، کاروان خالی وجود نداشت.
با وجود این، از روز گذشته، در حالی که حدود ۱۰ روز تا آغاز اعزام‌های نوروزی باقی مانده است، تعداد این کاروان‌ها افزایش یافت. معاون سازمان حج، حمیدرضا محمدی می‌گوید که «ظرفیت عتبات نوروز به بیش از ۲۵ هزار نفر رسیده است.» این در حالی است که هفته گذشته، با آغاز ثبت‌نام نوروزی عتبات، این سفرها برای ۱۸ هزار نفر برنامه‌ریزی شده بود و این افزایش ظرفیت به معنی این است که در کمتر از یک هفته، ۷ هزار ظرفیت جدید (بیش از ۳۵ درصد) به ظرفیت اولیه اضافه شده است.
سال گذشته، با آغاز ثبت‌نام نوروزی عتبات، ظرفیت‌ها به سرعت تکمیل شد و بسیاری مجبور به همراهی با کاروان‌های غیرمجاز شدند. اما امسال با توجه به استقبال از این سفر، که هم‌زمان با ماه رمضان است، دفاتر زیارتی ظرفیت‌ها را بیشتر و به مرور باز کرده‌اند.
البته با توجه به اینکه بسیاری مشتاق سفر هوایی در نوروز هستند، رئیس سازمان حج، سیدعباس حسینی، می‌گوید که «۴۰ درصد ظرفیت سفر عتبات در نوروز به اعزام‌های هوایی اختصاص یافته است.»

 


تعداد بازدید :  66