شماره ۳۰۳۰ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
سپاهان اصفهان 3 - صفر شمس‌آذر قزوین؛ بعد از 6 باخت، سپاهان هم برد

سه سورپرایز مورایس قبل از آغاز بازی
اولین تصمیم غیرمنتظره مورایس را در خط دروازه شاهد بودیم که نیما میرزازاد به مانند فصل گذشته در اولین مسابقه جام‌حذفی جایگزین پیام نیازمند شده بود.
یک خط جلوتر، در حالی که انتظار می‌رفت هادی محمدی در قلب خط دفاعی در کنار دانشگر قرار بگیرد، به مانند دیدار برگشت برابر الهلال این فرصت به برایان دابو داده شده است. درنهایت در بخش میانی هم شاهد یک تغییر کاملا غیرمنتظره بودیم؛ جایی که در مرکز میدان در کنار نورافکن، عباس حبیبی و رضا اسدی سه بازیکن خط میانی تیم حضور داشتند.

طلسم شکست؛ اسدی برای سپاهان گل زد
این گل روی پرتاب میلاد زکی‌پور و اثرگذاری بازیکنان شمس‌آذر برای واردشدن به دروازه شاگردان سعید دقیقی مهیا شد. در ادامه رامین رضائیان با شوتی محکم قصد دروازه جعفرپور را کرد که توپ در نزدیکی‌های محوطه جریمه شش‌قدم با دخالت رضا اسدی به شکلی سریع و غیرقابل کنترل به تور دروازه سنگربان شمس‌آذر چسبید. رضا اسدی آخرین مرتبه در لیگ برتر مقابل پرسپولیس موفق به گلزنی شده بود و پس از چندین مسابقه و به طور دقیق 540 دقیقه بار دیگر موفق به باز کردن دروازه حریفان شد. طی هفته‌های اخیر بازیکنان سپاهان و همین‌طور مورایس به‌شدت تحت فشار بوده‌اند که این گل می‌تواند برای آنها خبرآور شادی و پایان روزهای تلخ باشد و البته برای اسدی که پس از اردوی تیم‌ملی افت محسوسی کرده بود نیز این گل حائز اهمیت است.

نورافکن هم با گلزنی مصدومیت را فراموش کرد
فصل گذشته که تمام شد، امید نورافکن یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای تیم مورایس بود که در چندین پست به کمک این مربی پرتغالی می‌آمد، اما مصدومیتی بدهنگام سراغ این بازیکن آمد و نورافکن در آستانه شروع رقابت‌ها از دسترس مورایس خارج شد و علاوه بر نیم‌فصل اول، شانس حضور در جام‌ملت‌های آسیا را هم از دست داد. نورافکن که در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال به شرایطی رسیده بود که می‌توانست در مسابقات پرفشار حضور داشته باشد، در دیدار برابر استقلال هم در ترکیب قرار گرفته بود و این اتفاق در مصاف با شمس‌آذر هم تکرار شد.
نورافکن که شوت‌های سرکش او طی سال‌های اخیر سرآمد و زبانزد بوده، طی مسابقات اخیر نیز چندین مرتبه شانس خود را برای گلزنی از راه دور امتحان کرده بود و سرانجام تلاش‌های او در دقیقه 60 دیدار برابر شمس‌آذر که مسابقه‌ای بسیار حساس برای طلایی‌پوشان اصفهانی به شمار می‌رفت، به ثمر نشست و گل دوم تیمش را با شوتی از پشت محوطه جریمه و با پای چپ وارد دروازه جعفرپور، سنگربان شمس‌آذر، کرد. جالب این است که نورافکن در بین دو نیمه بازوبند کاپیتانی را به رامین رضائیان داده بود و این بازیکن 15 دقیقه بعد هوشمندانه با پاس گلی که در فضای مناسب برای نورافکن مهیا کرد، پاسخ اعتماد او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترهای تیم داد.

نوبت به شکاری رسید و همه چیز برای شاگردان دقیقی به پایان رسید
در ادامه این دیدار حساس، شاگردان مورایس باز هم عطش گلزنی داشتند و می‌‌خواستند برای اتمام نوار ناکامی‌های خود؛ یک پیروزی پرگل را مقابل شاگردان سعید دقیقی ثبت کنند، پس این بار نوبت شکاری رسید؛ کار تیمی بازیکنان سپاهان توپ را به اعرابی رساند و او نیز با پاسی در عرض شکاری را صاحب توپ کرد و ضربه فوق‌العاده او هیچ مقصدی جز دروازه شمس‌آذر نداشت. درنهایت این دیدار حساس با برتری سه گله شاگردان مورایس به پایان رسید و آنها به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی راه یافتند.


تعداد بازدید :  56