شماره ۳۰۳۰ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
اعتراض تهیه‌کننده فیلم قاچاق‌شده «فسیل»
فیلم ما را دزدیده‌اند!

فیلم رکوردشکن «فسیل» که به‌رغم ادامه فروش قابل قبول در سالن‌های سینما بعد از مواجهه با انتشار نسخه قاچاق و غیرقانونی فیلم مجبور شد اکران آنلاین خود را شروع کند، به گفته تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فسیل»، در اکران آنلاین نیز رکوردشکن است و به‌خصوص در دو روز ابتدایی اکران استقبالی چند برابری در قیاس با دیگر فیلم‌های سینمایی را تجربه کرده است.
سیدابراهیم عامریان، تهیه‌کننده «فسیل»، که فیلمش با فروش افزون‌بر ۳۲۵میلیارد تومان عنوان پرفروش‌ترین و البته دومین فیلم پرمخاطب سینمای پس از انقلاب را از آن خود کرده، می‌گوید که «قرار بوده اکران آنلاین این فیلم از عید نوروز ۱۴۰۳ آغاز شود، اما انتشار نسخه‌ای باکیفیت از فیلم باعث شد اکران آنلاین آن به سرعت آغاز شود تا سکوی پلتفرم بیش از این متضرر نشود.»
عامریان درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره احتمال لو رفتن فیلم «فسیل» بعد از آغاز اکران بین‌المللی آن صورت گرفته، می‌گوید که «قطعا این اتفاق نیفتاده! چون تمام نسخه‌هایی که برای اکران به خارج از کشور ارسال شده، علامت‌گذاری‌شده بوده‌اند، اما نسخه قاچاق‌شده نه علامت و نه زیرنویس ندارد.»
تهیه‌کننده «فسیل» با اشاره به اینکه «اگر آنچه حدس می‌زنیم اثبات شود، قطعا باید گفت سینما در خطر است و قطعا دیگر فیلمی را در سینمای ایران اکران نخواهم کرد»، در گفت‌وگو با ایرنا انتقادات و اتهامات تندی را مطرح می‌کند: «نسخه‌ای که از فیلم ما منتشر شده، دقیقا نسخه‌ای است که در سینماهای داخل کشور در حال اکران بوده و تنها در اختیار سینماها بوده. امیدواریم اشتباه کرده باشیم، اما اگر حدس ما اثبات شود، قطعا باید گفت سینما در خطر است. چون فیلم فیلمبرداری از روی پرده نیست و به‌طور کامل از یک منبع کپی شده و این یعنی قطعا این اتفاق در یک سینما و توسط یک سینمادار رخ داده است.»


تعداد بازدید :  67