شماره ۵۰۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
بایرن و چلسی با مساوی از خانه رقبا بیرون آمدند
صلح مایل به صعود

شهروند| به قول روزنامه «تلگراف» حالا مورینیو روی صندلی شتاب رانندگی قرار دارد؛ با یک تساوی که بیشتر حاصل درخشش کورتوا و کمتر نتیجه بی‌دقتی کاوانی بود. سومین گل ایوانوویچ در 28روز اخیر، برتری چلسی در نیمه اول بازی رفت یک‌هشتم ‌نهایی لیگ ‌قهرمانان در ورزشگاه فاخر پارک دوپرنس پاریس را رقم زد. پاری‌سن‌ژرمن اما در نیمه دوم به پاخاست و حتی بعد از گل کاوانی فرصت برتری را هم داشت اما در نهایت تساوی یک - یک کار را به بازی برگشت کشاند.
نکات ویژه
 ایوانوویچ با رساند تعداد گل‌هایش به 7 گل از‌ سال 2009 تا به ‌حال، کماکان گلزن‌ترین مدافع 6‌سال اخیر لیگ قهرمانان است./  چلسی در نیمه اول حتی یک شوت درون چارچوب نداشت./   ایوانوویچ قبلا هرگز در 28روز، 3گل برای چلسی نزده بود./   تنها توفیق ایوانوویچ در زدن 2گل در یک بازی اروپایی در بازی رفت نیمه‌نهایی فصل 2008-2007 لیگ قهرمانان مقابل لیورپول شکل گرفت./  زلاتان با تنها 19 لمس توپ در نیمه‌اول از این نظر کم‌کارترین بازیکن میدان بود.
بایرن، ناتوان از پیروزی
تیمی که ابتدای هفته با زدن 8 گل، بهترین پیروزی 3دهه اخیر خود را جشن گرفت از مغلوب کردن دفاع شاختار ناتوان نشان داد و برای اولین‌بار در فصل جاری لیگ قهرمانان از زدن گل در یک بازی عاجز ماند. در سوی مقابل شاختار که به‌خاطر شرایط ناامن دونتسک، حوالی شهرش میزبان بود از گل‌های آدریانو نفعی نبرد. حالا اگر تیم اوکراینی در بازی برگشت در مونیخ یک گل بزند، تیم گواردیولا باید 2گل بزند تا به سنت حضور تقریبا همیشگی در مرحله یک‌چهارم ‌نهایی لیگ قهرمانان امیدوار بماند. شاختار در سال‌های اخیر معمولا در مراحل حذفی حاضر بوده و اصلا دوست ندارد در یک‌هشتم ‌نهایی فصل‌جاری متوقف بماند.
نکات ویژه
 ژابی آلونسو به اولین بازیکنی تبدیل شد که در صدمین بازی‌اش در لیگ‌ قهرمانان کارت قرمز گرفت./  بایرن با زدن تنها یک شوت در چارچوب، بدترین آمارش در این زمینه از ‌سال 2012 تا به حال را ثبت کرد./  بایرن فقط در بازی با اشتوتگارت بیش از 20 خطای متحمل شده در بازی دوشب پیش از سوی رقبا با خطا متوقف شده بود./  شاختار درست مانند 5 بازی قبلی‌اش در لیگ قهرمانان، نتوانست پس از تساوی بدون گل در نیمه اول، بازی را به سود خودش خاتمه دهد./  گواردیولا در پنجمین رویارویی با شاختار در بازی‌های اروپایی، برای نخستین‌بار پیروز نشد.


تعداد بازدید :  161