شماره ۵۰۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
عدد خبر

57 درصد کاهش معاملات مسکن

مصطفی قلی‌خسروی رئیس سابق اتحادیه املاک و از فعالان بازار، با اشاره به آمار کد رهگیری در‌ سال 91 که ماهانه حدود 14‌هزار فقره بود، خبر داد: این رقم اکنون به حدود 6000 فقره تقلیل یافته است که نشان از کاهش 57‌درصدی دارد. وی با بیان این‌که از نیمه دوم‌ سال آینده شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود، افزود: باید از سنتی‌سازی  به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم.

11 هزارمیلیاردتومان آخرین برآورد از رقم فرارهای مالیاتی

علی عسکری رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در تازه‌ترین اظهارات خود رقم برآورد فرار مالیاتی در اقتصاد کشورمان را ۱۱‌هزار‌ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته این رقم را نشان می‌دهد. او افزود: بر این اساس قرار است معافیت مالیاتی برخی شرکت‌ها اصلاح شود که این اصلاح در قانون مالیات‌ها انجام خواهد شد.

34 هزار آبادی و روستا در کشور خالی از سکنه است

ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: 34‌هزار آبادی و روستا در کشور خالی از سکنه است که به حاشیه شهرهای بزرگ پناه برده‌اند. وی افزود: حاشیه‌نشینی که امروزه به یک معضل بزرگ در شهرهای کشور تبدیل شده نتیجه مهاجرت روستاییان فقیر به شهرهاست.

1/5 میلیارد  دلار سود دلالان خارجی از زعفران ایرانی

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران گفت: اگر ظرفیت و پتانسیل گردش مالی زعفران را حدود 500‌میلیون دلار در‌ سال برآورد کنیم سود دلالان و واسطه‌های خارجی حدود یک‌میلیارد و 500‌میلیون دلار می‌رسد. وی با اشاره به رشد صادرات زعفران در 10ماهه امسال گفت: از فروردین تا دی‌ماه بیش از 116 تن زعفران به ارزش 166‌میلیون و 491‌هزار و 133 دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.


تعداد بازدید :  146