شماره ۵۰۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
خبر

در دو دیدار جداگانه جهانگیری با آیت‌الله سیستانی و سیدعمار حکیم مطرح شد؛
ضرورت حفظ وحدت شیعه و سنی در مبارزه با داعش
معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در ادامه سفر به عراق در دو دیدار جداگانه با آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع تقلید شیعیان و سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق گفت‌و‌گو و تبادل‌نظر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری پس از زیارت حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) در نجف درخصوص دیدار با حضرت آیت‌الله سیدعلی سیستانی به خبرنگاران گفت: در این ملاقات گزارشی درخصوص روابط دو کشور و همکاری‌های فیمابین و نتایج سفر اخیر خدمت ایشان ارایه کردم همچنین در این ملاقات بر ضرورت وحدت شیعه و سنی جهت مقابله با انحرافات و تندروی‌ها تأکید شد. وی همچنین بر نقش تاریخی آیت‌الله سیستانی در مبارزه با تروریسم از جمله گروهک تروریستی تکفیری داعش تأکید کرد. جهانگیری یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار را بحث کاهش قیمت نفت عنوان کرد و افزود: در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دو کشور در این زمینه تأکید شد. وی گفت: در این ملاقات سلام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران را به ایشان ابلاغ کردم و ایشان نیز متقابلا سلام گرم خود را برای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و دکتر حسن روحانی ابلاغ کرد. معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در دیدار سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق با اشاره به نقش پراهمیت مرجعیت شیعه در ناکام گذاشتن داعش تصریح کرد: یک‌بار دیگر نقش مرجعیت شیعه در تاریخ بر همگان مشخص شد و بر همگان آشکار گردید که فتوای مرجعیت شیعه چگونه می‌تواند در بزنگاه‌ها موثر باشد و همه به‌خوبی دیدند که این فتاوا چگونه توانست مردم را به صحنه آورد تا توطئه داعش را خنثی کند.
رئیس مجلس اعلای عراق نیز در این ملاقات نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق را نقشی ویژه و پراهمیت خواند و بر لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور تأکید کرد.
جهانگیری همچنین در دیدار با آیت‌الله اسحاق فیاض نیز با بیان این‌که عراق با یک توطئه بزرگ که می‌توانست به کل این کشور و شیعیان آسیب برساند مواجه شد اما با تدبیر و فتوای مرجعیت، مردم به صحنه آمدند و خطرها تا حد زیادی رفع شد، گفت: داعش فقط به عراق اکتفا نکرده بلکه به‌دنبال گسترش درگیری‌ها به سایر کشورها و آسیب رساندن به چهره اسلام در دنیاست.
آیت‌الله اسحاق فیاض هم در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان تنها دولت رسمی شیعه در دنیا یاد کرد و گفت: به همین دلیل ایران دشمنان زیادی دارد و این ایجاب می‌کند که دولت ایران روزبه‌روز قوی‌تر شود. وی افزود: نام امام اول شیعیان حضرت علی(ع) تنها از تلویزیون و رادیوی ایران به گوش می‌رسد و این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد
تاریخ قطعی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری؛ 7 اسفند‌ سال آینده
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هفتم اسفندماه ‌سال آینده به‌عنوان روز انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان تعیین شد.
به گزارش ایرنا، نجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگویی با اشاره به ارسال نامه وزارت کشور به این شورا جهت تعیین روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: چند روز قبل نامه وزارت کشور مبنی بر پیشنهاد روز برگزاری انتخابات مجلس دهم به شورای نگهبان رسید که دو تاریخ مجزا در این نامه به‌عنوان روز برگزاری انتخابات پیشنهاد شده بود.
وی ادامه داد: اعضای شورای نگهبان با بررسی همه جوانب، نسبت به بررسی این دو تاریخ، اقدام و روز هفتم اسفندماه ‌سال آینده را به‌عنوان روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعیین کردند. سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: این تصمیم شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شده است. پیشتر سخنگوی وزارت کشور گفته بود: وزارت کشور تاریخ 7اسفند و 14اسفند 94 را برای انتخابات به شورای نگهبان پیشنهاد کرده که این شورا هنوز پاسخی به پیشنهاد وزارت کشور ارایه نداده است.

ضرغامی: هرگز حذف یک جریان سیاسی را تأیید نمی‌کنم
سیدعزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد مصاحبه خود با ایلنا که در راهپیمایی ۲۲بهمن انجام شده بود تصریح کرد: هرگز حذف یک جریان سیاسی را تأیید نمی‌کنم.
وی افزود: من معتقدم مشیء و سیاست‌های سازمان همواره براساس مصالح ملی، منافع عمومی و رعایت سیاست‌های کلان نظام و دستگاه‌های مسئول در قوای سه‌گانه انجام گرفته و اقدام رسانه ملی همواره همین بوده است؛ لذا حذف هیچ جریانی مورد تأیید من نیست. ضرغامی تأکید کرد: مثال‌های فراوانی برای تصدیق این موضوع وجود دارد که برنامه‌های پخش شده در مقاطع انتخابات این ادعا را
ثابت می‌کند.


تعداد بازدید :  167