شماره ۵۰۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
قائم‌مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل تشریح کرد
نمایندگان 58کشور در اجلاس وزرای علوم جنبش عدم تعهد در تهران

گروه جامعه| نشست وزرای علوم جنبش عدم تعهد با حضور نمایندگان 58 کشور جهان در تهران برگزار می‌شود. ٣١ نماینده شرکت‌کننده در سطح وزیر در این اجلاس شرکت می‌کنند.
دکتر سالار آملی، قائم‌مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل دیروز با اعلام این مطلب در یک نشست خبری افزود: این اجلاس از سوم تا پنجم اسفند برگزار می‌شود و در روز اول مقامات کارشناس در سطح معاونان وزرای دانشگاه با یکدیگر به گفت‌وگو می‌پردازند. در روز دوم و سوم این اجلاس نیز وزرا با یکدیگر دیدار می‌کنند.
او اظهار کرد: در روز اول بیانیه تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد، این بیانیه از حدود 7ماه پیش در نیویورک به بحث گذاشته شده و در مسیر نهایی شدن قرار دارد. در روز دوم و بعد از افتتاحیه، وزرای کشورهای مختلف نگاه و تحلیل خود را در مورد این بیانیه ارایه می‌کنند. قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل ادامه داد: 9نهاد مهم بین‌المللی ازجمله اتحادیه آفریقا، بانک توسعه اسلامی، عرب‌لیگ، کنفرانسICTP، هم در تهران حضور پیدا خواهند کرد. دکتر سالار آملی در ادامه با اشاره به درگیری‌های موجود در کشور سوریه و عراق اظهار کرد: از کشور سوریه و عراق تشکر می‌کنم که با وجود این درگیری‌ها در این اجلاس شرکت می‌کنند. ایران، عراق و سوریه می‌توانند با همکاری یکدیگر بسترسازی مناسبی در زمینه علم و فناوری فراهم کنند. قائم‌مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل با تأکید بر این‌که همکاری‌های جنوب - جنوب یکی دیگر از اهداف این اجلاس است، توضیح داد: شکافی بین کشورهای شمال و کشورهای جنوب وجود دارد و کشورهای شمال آن‌طور که باید با کشورهای جنوب ارتباط برقرار نمی‌کنند، به همین دلیل گسترش همکاری‌های جنوب از ضروریات است و این اجلاس به این روند سرعت می‌بخشد.
او از برگزاری نمایشگاهی جنب سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: جنب سالن اجلاس، نمایشگاهی برگزار می‌شود که در آن دانش و فناوری‌های صلح‌آمیز ایران ازجمله نانو، فناوری و انرژی هسته‌ای که اگر در کشور ما وجود نداشت، بیماران سرطانی راهی برای درمان نداشتند به نمایش گذاشته می‌شود.

 


تعداد بازدید :  125