شماره ۵۰۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
بلیت بخت‌آزمایی

سوشیانس شجاعی‌فرد طنزنویس

[email protected]

همان‌طور که می‌دانید در مملکت ما فروش بلیت بخت‌آزمایی ممنوع است. البته این قلم هم مانند بقیه چیزهای ممنوعه، به اسم دیگری وجود دارد! مثلا سفر به آنتالیا ممنوع است! ولی هواپیما می‌رود در شهر دیگری می‌نشیند و مسافران ایرانی می‌روند آنتالیا از مناظر طبیعی استفاده می‌کنند! خود همین بلیت بخت‌آزمایی هم نیست، ولی خود رانتهایی که به این و آن داده می‌شود کم از بلیت بخت‌آزمایی ندارد! حالا کاری به این کارها ندارم! رانت مثل مهریه است که معلوم نیست کی داده کی گرفته! اما شما فرض بفرمایید در این مملکت بلیت بخت‌آزمایی بود، ببینیم اگر هرکدام از شخصیت‌های مملکت برنده این جایزه بخت‌آزمایی می‌شدند چه واکنش‌هایی را شاهد بودیم:
اگر جواد ظریف برنده بلیت بخت‌آزمایی می‌شد:
فراکسیون موسوم به پایه که اصولا پایه همه‌گونه اعتراض و استیضاح می‌باشد نسبت به وجود مسابقات بخت‌آزمایی اعلام اعتراض می‌کرد و طرح استیضاح وزیر کشور به دلیل کوتاهی، وزیر کار به دلیل بلندی، وزیر ارشاد به دلیل تکخوانی زنان، وزیر امور خارجه به دلیل خوش شانسی و وزیر علوم را بدون هیچ دلیلی تقدیم رئیس مجلس می‌کرد. رئیس مجلس هم می‌گفت بفرمایید سر جاهاتون بشینید. بفرمایید خواهش می‌کنم!
اشتون با مفید دانستن این اتفاق بر روند مذاکرات، از ظریف می‌خواست این دفعه شام کاری را او حساب کند!
دبیرکل سازمان ملل ابراز نگرانی می‌کرد!
اگر احمدی‌نژاد برنده بلیت بخت‌آزمایی می‌شد:
محسن رضایی به غلط بودن سیستم اقتصادی مبتنی بر بخت و شانس تأکید می‌کرد و از احمدی‌نژاد می‌خواست که پول برده را به امور زیربنایی ازجمله حمایت از شرکت محسن رضایی در دور بعدی انتخابات اختصاص دهد!
جوانفکر ضمن تحسین احمدی‌نژاد و انتشار یک ویژه‌نامه 48 صفحه‌ای در رابطه با خوش شانس بودن احمدی‌نژاد، از ایشان تقاضا می‌کرد به تقاضاهای مردمی برای برگشتن به ریاست‌جمهوری پاسخ مثبت دهد.
علی مطهری با غیرقانونی دانستن خرید بلیت توسط احمدی‌نژاد، خواستار محاکمه وی و فروشنده بلیت بخت‌آزمایی به او در یک دادگاه می‌شد.
اگر قالیباف برنده بلیت بخت‌آزمایی می‌شد:
الهه راستگو در جلسه علنی شورای شهر تهران، در نطقی ابتدا با شرکت شهردار تهران در مسابقاتی از قبیل بخت‌آزمایی مخالفت می‌کرد، اما از اواسط نطق شرکت در هرگونه مسابقه را حق طبیعی شهردار می‌دانست و از این اقدام او حمایت می‌کرد!
اگر محسن رضایی برنده بلیت بخت‌آزمایی می‌شد:
در ابتدا کسی واکنش خاصی انجام نمی‌داد. ولی بعد از چند روز همه یادشان می‌آید که محسن رضایی اگر شانس داشت که آن‌قدر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نمی‌کرد! همه متوجه می‌شوند که دکتر رضایی مسیر آزمودن بخت را عوض کرده است.
اگر علی دایی برنده بلیت بخت‌آزمایی می‌شد:
محمد مایلی‌کهن از برگزار‌کننده بخت‌آزمایی شکایت  می‌کرد!
علی کریمی مصاحبه می‌کرد که دیدید گفتم خدا او را بغل کرده؟!
علی پروین می‌گفت: این ممد ما حقشو خوردند! چرا شانس نمی‌زنه بلیت ممد ما ببره؟! ممد پروین هم از آن پشت اشاره می‌کند که من اصلا بلیتی نخریدم که بخوام برنده بشم!
اگر محمدرضا شجریان برنده بلیت بخت‌آزمایی می‌شد:
شهرام ناظری سکوت می‌کرد
حسین علیزاده تبریک می‌گفت
خانه موسیقی جشن باشکوهی به این مناسبت می‌گرفت و همزمان برای بار چندم از سازهای ابداعی استاد رونمایی می‌کرد. حاضران در سالن از استاد تقاضا می‌کردند مرغ سحر را بخواند و استاد هم همراه شو عزیز را می‌خواند. سفیر فرانسه هم جلوی در سالن منتظر بیرون آمدن استاد بود، چند تایی نشان به ایشان اهدا می‌کرد!


تعداد بازدید :  177