شماره ۵۰۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   موضع‌گیری تازه رئیس بورس| محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که هرگونه عرضه سهام باید در این سازمان صورت گیرد، گفت: متاسفانه عرضه سهام برخی شرکت‌های سهامی خاص جامعه را با مشکل مواجه می‌کند. باید بتوانیم به صورت ویژه این موضوع را مدیریت کنیم. او با بیان این‌که اخیرا در کمیته فقهی سازمان فروش اختیاری را تعریف کرده‌ایم، افزود: در هر زمان سرمایه‌گذار می‌تواند سهامی را بخرد یا بفروشد.

  الزام شرکت ها  به افشای اطلاعات مالی| محمدرضا پورابراهیمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اجرای قانون شفافیت ساختار  مالی بنگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: از 15بهمن به بعد، همه بنگاه‌های اقتصادی کشور ملزم به افشای اطلاعات مالی خود نزد سازمان بورس و اوراق بهادار شدند. براساس این قانون مجموعه شهرداری‌ها، بنیادهای نظامی که شرکت‌های اقتصادی دارند، سازمان‌ها و شرکت‌های خیریه کشور، نهادها و سازمان‌های وقفی، صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و نهادهای انقلاب اسلامی موظف هستند اطلاعات مالی خود را شفاف‌سازی کنند.

  برخورد با دلالان سهام تبرک| غلامعلی صادقی، دادستان مشهد درباره پرونده تبرک گفت: دستگاه قضایی با دلالان خریدوفروش سهام این شرکت برخورد جدی می‌کند. دفاتر فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری تبرک آذر امسال به منظور برخورد با دلالان سهام این شرکت پلمب و 26بهمن هم در پی هجوم سهامداران به دفتر این شرکت مدیرعامل شرکت بازداشت شد. براساس بیانیه رئیس هیأت‌مدیره شرکت توسعه سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی تبرک، حدود 324‌میلیارد تومان سهم  از این شرکت خریداری شده است.

  شرایط بورس تکراری است| منصور کریمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شرایط بورس در حال حاضر کسل‌کننده شده و شاخص بورس این روزها در محدود ۶۵‌هزار واحد حمایت مهمی دارد. همچنین ابهامات موجود در قیمت جهانی نفت، بودجه‌ سال آینده کشور و مذاکرات سیاسی تأثیر خود را بر بودجه‌ سال آینده شرکت‌ها گذاشته است. به گفته این کارشناس بازار سرمایه، هر چند در شرایط کنونی قیمت بسیاری از سهام‌ها در بورس جذاب و مناسب است با این حال، سرمایه‌گذاران باید گزارشات‌ سال آینده شرکت‌ها را نیز در خرید سهام مدنظر قرار دهند.

 


تعداد بازدید :  150