شماره ۳۰۱۳ | ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
هت‌تریک قهرمانی در غرب آسیا
تیم ملی فوتسال زنان ایران قهرمان کافا شد

شهروند| سومین دوره مسابقات فوتسال زنان در تورنمنت کافا به میزبانی تاجیکستان برگزار شد و تیم ملی زنان کشور ایران هم به‌عنوان مدافع قهرمانی در این رقابت‌ها حضور داشت. تورنمنتی که با حضور 5تیم ایران، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان برگزار شد و در نهایت دختران کشورمان با کسب 4پیروزی متوالی، ثبت 34گل زده و دریافت تنها یک گل، قاطعانه قهرمان این تورنمنت شدند.
شاگردان فروزان سلیمانی در دیدار نخست این تورنمنت به مصاف ازبکستانی رفتند که جدی‌ترین رقیب فوتسال ایران در آسیا در سال‌های اخیر بوده است، اما ازبک‌ها در تورنمنت امسال با ترکیبی کاملا متفاوت و جوان نسبت به دو دوره قبلی به میدان آمد و در نهایت هم با نتیجه 5بر یک مغلوب دختران فوتسال ایران شد. تیم زنان ایران در ادامه راه هم در مقابل سه حریف دیگر جشنواره گل به راه انداخت. قرقیزستان با نتیجه 11بر صفر، ترکمنستان با نتیجه 9بر صفر و تاجیکستان میزبان، با نتیجه 9بر صفر مغلوب شاگردان فروزان سلیمانی شدند و اصلا در مقابل قهرمان بلامنازع قاره کهن، حرفی برای گفتن نداشتند.
آخرین دیدار تیم ملی فوتسال زنان در تورنمنت کافا، عصر روزگذشته از ساعت 17:30مقابل تاجیکستان برگزار شد و شاگردان سلیمانی در همان نیمه نخست 6گل وارد دروازه حریف خود کردند. نکته قابل توجه درخصوص این بازی اما این بود که از آغاز شروع نیمه دوم، به‌رغم اینکه تیم ملی زنان ایران گل هفتم را وارد دروازه حریف کرده بود؛ با دستور کادرفنی ادامه مسابقه به‌صورت پاور پلی انجام شد و تیم ایران با 5بازیکن خود به سمت دروازه تاجیکستان حمله ‌کرد. اگرچه انگیزه دختران فوتسال ایران برای کسب یک پیروزی پرگل دیگر قابل تحسین است اما رقم خوردن نتایج کاملا یک‌طرفه و پیروزی‌های پرگل در این مسابقات یک پیام واضح برای فوتسال ایران دارد؛ درحالی‌که ستاره‌های ایران در این مسابقات به‌جامانده از نسل قهرمانی فوتسال زنان ایران در آسیا در سال‌های 2015و 2018بودند و شاکله اصلی تیم را بازیکنانی چون سارا شیربیگی، الهام عناف‌جه، فرزانه توسلی و... تشکیل داده‌اند؛ به‌نظر می‌رسید با حضور بازیکنان جوان و زیر 21سال هم، ایران پتانسیل قهرمانی در این مسابقات را داشت.
این موضوع از جهتی حائزاهمیت است که تیم زنان ایران در دو سال پیش رو مسابقات مهمی چون قهرمانی داخل سالن آسیا، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی زنان را در پیش دارد و جوانگرایی از اولویت‌های تمام تیم‌های مدعی به‌ویژه در آسیا بوده است، اما تیم ملی زنان کشور ما کماکان با شاکله همان دو تیمی که در سال‌های دور، قهرمان آسیا شده‌اند؛ در تورنمنتی مثل کافا حضور پیدا می‌کند.


تعداد بازدید :  240