شماره ۳۰۱۳ | ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از اقدامات جمعیت هلال‌احمر در مراسم راهپیمایی 22 بهمن
ارائه خدمات پایش سلامت به بیش از ۲۴هزار نفر
پیرحسین کولیوند در جمع خبرنگاران در راهپیمایی، از ورود 900 خودرو جدید به هلال‌احمر تا پایان سال خبر داد

[شهروند] پیش از آغاز مراسم راهپیمایی 22 بهمن، بیش از 8هزار امدادگر برای پوشش این تجمع انبوه در سراسر کشور آماده شدند. مراکز عملیاتی و پایگاه‌های امدادی هم فعالیت ویژه خود را برای این راهپیمایی کلید زدند. طبق اعلام سازمان امدادونجات، بیش از 24هزار نفر از هموطنان در این مراسم از خدمات پایش سلامت بهره‌مند شدند و به بیش از هزار نفر نیز خدمات درمان سرپایی ارائه شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور در مراسم راهپیمایی، به خبرنگاران حاضر در این مراسم از ورود 900 خودرو امدادی جدید تا پایان سال خبر داد.

1140 مرکز عملیاتی هلال‌احمر برای پوشش امدادی مراسم یوم‌الله 22 بهمن در حالت آماده‌باش قرار داشتند. «محمودی»، رئیس سازمان امدادونجات، در این‌باره اعلام کرد: «611 پایگاه امدادونجات در 31 مرکز استان و 32 مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و همچنین 31 تیم واکنش سریع در این عملیات آماده‌باش بودند. تعداد تیم‌های عملیاتی فعال 1709 و تعداد نیروهای عملیاتی فعال 8545  نفر در سراسر کشور بود.»
محمودی با بیان اینکه 1062 دستگاه آمبولانس در عملیات پشتیبانی راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند، افزود: «456 خودرو نجات، 19 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 50 دستگاه آرگو، 602 دستگاه موتورلانس، 27 دستگاه خودرو فرماندهی عملیات و ارتباطات، 18 فروند بالگرد و 1270 خودرو سبک و سنگین عملیاتی نیز در این پوشش امدادی حاضر بودند تا در صورت وقوع هر حادثه‌ای، در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی حادثه باشند.»
در تهران نیز 1426 امدادگر آماده پوشش حوادث در مسیرهای راهپیمایی بودند و 145 دستگاه تجهیزات امدادی و 11 دستگاه چادر نیز در مسیرهای راهپیمایی حضور داشت.

خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی
محمودی در تشریح خدمات امدادی ارائه‌شده به راهپیمایان در یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: «از صبح روز 22 بهمن تا پایان مراسم در مجموع ۲۵هزار و ۲۹۲ نفر به مراکز و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور مراجعه کردند.»
او با اشاره به اینکه امدادگران این جمعیت تا پایان عملیات پوشش امدادی به یک‌هزار و ۲۴ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کردند، افزود: «با تلاش تیم‌های عملیاتی، ۲۷ نفر از راهپیمایان که به خدمات درمان تکمیلی نیاز داشتند، به مراکز درمانی اعزام شدند.» رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر همچنین از ارائه خدمات پایش سلامت به ۲۴هزار و ۲۴۱ نفر در این مراسم خبر داد.

بازدید رئیس جمعیت از پایگاه‌های امدادی در مراسم
رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، از خدمات و فعالیت‌های پایگاه‌ها و تیم‌های امدادی سیار حاضر در مراسم بازدید کرد. پیرحسین کولیوند در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: «همیشه از مردم عزیز تشکر داریم که در بزنگاه‌های اصلی حضور جدی داشته و دارند؛ این مردم همواره و ‌با تمام وجود در حمایت از انقلاب خود حضور دارند.» او افزود: «انقلاب ما ریشه‌ در قلب مردم دارد و مسئولان نیز قدردان این پایگاه مردمی هستند. مردم قطعا با همین شور و شوق در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و پاسخ یاوه‌گویی‌های استکبار را می‌دهند و اجازه نمی‌دهند کسی به این نظام و انقلاب و مردم آن تعدی کند.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: «امسال مردم با حضور پرشورتری در راهپیمایی شرکت کرده‌اند. ما حدود 3میلیون داوطلب در هلال‌احمر داریم که مستمرا به ما اعلام می‌کنند هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند و هم در انتخابات مجلس و خبرگان حضور خواهند داشت.» او افزود: «خیلی از این امدادگران درخواست امدادرسانی به مردم غزه و اعزام به آنجا را دارند و اگر مسیر باز شود، آنها آماده امدادرسانی هستند.» کولیوند همچنین درباره آخرین وضعیت اضافه‌شدن امکانات زیرساختی به هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «۳۰۰ آمبولانس ‌و ۶۰۰ خودرو نجات تا عید نوروز به امکانات ما اضافه می‌شود و این امکانات هم‌اکنون در حال ترخیص از گمرکات است.»

حضور معنادار مردم تضمین‌بخش‌ امنیت کشور خواهد بود
معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در مسیر راهپیمایی پرشور مردم تهران در ۲۲ بهمن تصریح کرد: «حضور مردم در این راهپیمایی تضمین‌بخش امنیت ایران اسلامی خواهد بود.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ الاسلامی در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن، در بازدید از پایگاه‌های امدادی فعال در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، در میان مسئولان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر حضور پیدا و از خدمات‌رسانی خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر  در این راهپیمایی قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ الاسلامی حضور پرشور مردم را نشانگر بصیرت و هوشیاری ملت ایران اسلامی دانست و افزود: «حضور باشکوه مردم بار دیگر ایستادگی و مقاومت مردم را بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ‌بر همگان نمایان کرد.» معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر اظهار امیدواری کرد که این حضور شجاعانه زمینه اعتلا و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را فراهم خواهد کرد.»
او با بیان اینکه این شکوه و عظمت باعث یأس و نا‌امیدی دشمن خواهد شد، افزود: «راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی‌گاه قدرت ملی با گام‌های استوار مردم است و این حضور معنادار تضمین‌بخش‌ امنیت کشور خواهد بود.» در این راهپیمایی دیگر مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر و همچنین جمعی از اعضای کانون‌ طلاب جمعیت هلال‌احمر، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر را همراهی کردند.


تعداد بازدید :  29