شماره ۳۰۱۳ | ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
درخشش حضور

راهپیمایی 22بهمن با حضور گسترده مردم در شهرهای مختلف کشور باشکوه برگزار شد. با وجود اینکه آغاز مراسم در تهران از ساعت ۹:۳۰ اعلام شده بود، اما زودتر از این ساعت، بسیاری از مسیرهای راهپیمایی مملو از جمعیت بود. عاشقان انقلاب در شهرهای کوچک و بزرگ ایران به صحنه آمدند و شعار مرگ بر آمریکا در سراسر ایران طنین‌انداز شد.

نمایش تجهیزات موشکی و پهپادی
در این مراسم تجهیزات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع در میدان آزادی در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت. موشک‌های بالستیک خرمشهر4، حاج‌قاسم، خیبرشکن، قیام، سامانه‌های پدافندی سوم خرداد و پانزده خرداد، ماهواره‌برهای سیمرغ و سفیر امید، پهپادهای شاهد 136، شاهد 171و سیمرغ، مهاجر 6، ماکت جنگنده کوثر، هواپیمای آموزشی یاسین و ترابری سیمرغ و بالگردهای سورنا و صباـ248نیز به نمایش درآمد. همچنین خودروهای تاکتیکی ارس نیز بخش دیگری از تجهیزات حاضر در راهپیمایی بودند.

حضور گسترده دهه نودی‌ها در مراسم
کودکان، نوجوانان و جوانان از همان ساعات ابتدایی صبح در جشن چهل و پنجمین سال انقلاب حضور پررنگی داشتند.

حمایت راهپیمایان تهرانی از کودکان مظلوم غزه در جشن انقلاب
همچنین در حاشیه راهپیمایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گروهی از مردم تهران با اجرای نمایش خیابانی به‌صورت نمادین پیکر کودکان فلسطینی که در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را تشییع کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور: ایستادگی مقتدرانه ایران با همه سختی‌ها موجب حیرت دشمنان است
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با اشاره به حضور گسترده مردم، گفت: «ایران عزیز با همه سختی‌ها سربلند ایستاده و دشمن امروز با دیدن این سطح از پیشرفت و اقتدار، حیرت‌زده مسیر جمهوری اسلامی را رصد می‌کند. مردم پیرو راه حضرت امام و پشت سر رهبری معظم انقلاب هستند و این یعنی مشروعیت نظام سال به سال و نسل به نسل بیشتر می‌شود.» معاون اول رئیس‌جمهور همچنین درباره ضرورت مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: «انقلاب ما مردمی است. ایجاد این انقلاب مردمی بوده و ادامه و حفظ آن نیز با حضور مردم خواهد بود. صاحب این انقلاب مردم هستند و رأی آنها در پیشبرد امور مؤثر است.» در حاشیه برگزاری مراسم، قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ صادر شد.

چند نکته از حاشیه راهپیمایی
 در راهپیمایی، بیش از هفتاد درصد از جمعیت را کسانی تشکیل می‌دادند که بعد از انقلاب به دنیا آمده‌اند و تقریبا نصف جمعیت زیر سی سال داشتند.
 ایجاد پایگاه‌هایی که در آنها مراسم‌های شاد اجرا می‌شد همراه با صدای بسیار بلند بلندگوها عملا مانع از شنیدن صدای تریبون مراسم می‌شد و تقریبا هیچ‌کس امکان شنیدن تریبون رسمی را نداشت.
 میدان آزادی به‌طور ملموس از سال گذشته جمعیت بیشتری را پذیرایی می‌کرد و حجم جمعیتی که در میدان مستقر شده بود بیشتر از سال قبل بود.
 تعداد دستفروش‌ها و ایستگاه‌های صلواتی که احیانا چای و تنقلاتی را توزیع کنند هم از هر سال کمتر بود.
 جمعیت بسیار باشکوه و منظم و ساکت بودند. تقریبا خبری از شعار جمعی نبود.
 امنیت عمومی مراسم بسیار خوب و نظم آن نیز مطلوب بود.
 شهر بسیار تمیز و آذین‌بندی خیابان هم بسیار باسلیقه و به‌اندازه بود.
 تا موقع اذان تعداد کسانی که به راهپیمایی ملحق می‌شدند بیش از کسانی بود که آن را ترک می‌کردند.


تعداد بازدید :  339