شماره ۲۹۴۸ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
توصیه‌های سردار سلامی خطاب به یزدانی
باخت با عزت زیباست

[شهروند]سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که دیروز در مراسم تقدیر از ملی‌پوشان کشتی حاضر شده بود، در صحبت‌های خود به برخی کشتی‌گیران هم اشاره کرد و حتی درخصوص مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور جملاتی را خطاب به یزدانی بیان کرد.  
فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به رقابت حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی گفت: «بعضی وقت‌ها حسن آقای عزیز ما با کشتی‌گیر آمریکایی که ظاهرا شکست کمی داشته است، رقابت دارد. اگر او با یاد خدا به میدان برود، حتما موفق می‌شود. حریف هم همان تمریناتی را که شما انجام می‌دهید، انجام می‌دهد. گاهی ممکن است از ناداوری‌ها گله کنیم، اما همه چیز معمولا مساوی است. این را بدانید او هم دقیقا هم‌وزن شماست، اما نگران نباشید، شما مسلمان هستید و با ذکر و یاد خدا قطعا پیروز می‌شوید. ورزشکار قوی کسی است که در پیروزی لطیف باشد و در شکست عزیز باشد. مسابقه کشتی اینطور است که حتما باید یک نفر پیروز شود و زیبایی آن هم همین است. باخت اگر توام با عزت باشد زیباست.»
 سردار سلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «در مقاله‌ای می‌خواندم بهترین کار این است کشتی‌گیر برنده دست بازنده را بگیرد. اینها به شخصیت کشتی‌گیر ارتفاع می‌دهد. جوانمردی در ورزش خیلی مهم است. هنوز دنیا در ابهام گلی است که مارادونا با دست زده است. همیشه می‌گویم ای کاش وقتی ورزشکار ما خطا کرد و داور ندید به آن اقرار کنیم. این یعنی شجاعت و کمک می‌کند حقی از حریف ضایع نشود. تا المپیک بعدی فاصله زیادی نیست. بچه‌ها باید ایران را پرستاره کنید. نام شما معادل قهرمانی جهان است و هیچ چیز کم ندارید.»

 


تعداد بازدید :  154