شماره ۲۹۴۸ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
ادعای جدید پرسپولیس: پرونده استقلال به کمیته انضباطی خواهد رفت
سرنوشت مشابه سپاهان و پرسپولیس در انتظار استقلال؟

[شهروند] تابستان سال‌جاری بود که سازمان لیگ فوتبال ایران رسما از تصویب قانون سقف بودجه خبر داد و بر این اساس مشخص شد که باشگاه‌های لیگ برتری چه سقفی برای انعقاد قرارداد با بازیکنان و اعضای کادرفنی خود خواهند داشت. بر این اساس، تیم‌هایی که موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شده و سهمیه آسیایی کسب کرده بودند، حداکثر امکان صرف بودجه‌ای معادل 325میلیارد تومان داشتند و همه تیم‌های لیگ برتری، امکان استفاده از بودجه‌ای معادل 250میلیارد را در اختیار داشتند. اما در جریان فصل نقل و انتقالاتی، تقریبا نیمی از باشگاه در این مورد با مشکل مواجه شدند و تعدادی از آنها هم موفق به رعایت این قانون نشدند. اتفاقی که با برخورد مستقیم سازمان لیگ مواجه شد.
سپاهان اولین تیمی بود که با دستور کمیته انضباطی به پرداخت 40میلیارد تومان محکوم و چهار امتیاز از این تیم کسر شد. با اعلام کمیته انضباطی، سپاهان به چهار دلیل محکوم به این حکم شد. اول: ساختن مبلغ قرارداد دو بازیکن به تغییرات ارزی، دوم: بر عهده گرفتن پرداخت مالیات بازیکنان، سوم: افزایش رقم قراردادها در فصل آتی به بیش از ۲۵ % مقرر با این توضیح که مجموع رقم قرارداد 6 بازیکن موصوف در فصل آتی بدون لحاظ آپشن افزون‌بر 2هزار و 300میلیارد ریال است و چهارم: تقبل پرداخت هزینه کارگزاری تمامی 6 فقره قرارداد که به عنوان نمونه به تعهد پرداخت مبلغ ۱۷۰میلیارد ریال از قرارداد احدی از بازیکنان توسط باشگاه در فصل آتی به کارگزار ایشان می‌توان اشاره کرد.
اما بعد از سپاهان، پرسپولیس دومین تیمی بود که با کسر یک امتیاز و پرداخت 100 میلیارد ریال از سوی کمیته انضباطی مواجه شد. براساس اطلاعات به دست آمده، در قرارداد گولسیانی بندی وجود داشت که طبق آن پرسپولیس پذیرفته هزینه منزل و خودرو این بازیکن را بپردازد، اما در این بند عدد دقیقی ذکر نشده و همین موضوع هم از نظر کمیته انضباطی تخلف قلمداد شده است. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بر این باور بوده که اگر باشگاهی پرداخت هزینه منزل و خودرو بازیکنی را برعهده بگیرد، باید عینا مبلغ تعهد شده را در قرارداد ذکر کند تا مبلغ بیشتری بابت هزینه منزل و خودرو به بازیکن پرداخت نشود و به نوعی قانون سقف بودجه دور زده نشود.
 بعد از سپاهان و پرسپولیس، حالا خبرها حاکی از ارجاع پرونده باشگاه استقلال به کمیته انضباطی است؛ باشگاه استقلال چندی پیش و بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته، با ابهاماتی مواجه شده بود و در چند مرحله از سوی کارگروه نقل و انتقالات از این باشگاه درخواست توضیح درخصوص نقل و انتقالات و قراردادشان شده بود. درنهایت در شرایطی که گفته می‌شد این پرونده با پنج بحث و ابهام مواجه است، اکنون به نظر می‌رسد این پرونده به زودی به کمیته انضباطی ارجاع خواهد شد و در انتظار تعیین نظر و اعلام رسمی آن است. این ادعایی است که باشگاه پرسپولیس داشته و مدعی شده‌اند با پیگیری آن به دنبال احقاق حق خود بوده‌‌اند، البته در مقابل کمیته انضباطی هم اشاره کرده است که هنوز این ÷رونده به طور رسمی به کمیته انضباطی ارجاع نشده است.


تعداد بازدید :  124