شماره ۲۹۴۸ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
ایثارگری‌های پرستاران در دوران کرونا فراموش نشدنی است

آیین گرامیداشت و تجلیل از مقام شامخ پرستار به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زینب(س) با حضور نماینده ولی‌فقیه، دبیرکل، رئیس بیمارستان نورافشار، مدیران و جمعی از کارکنان هلال‌احمر، در بیمارستان فوق‌تخصصی نورافشار برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی- آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، در جمع پرستاران بیمارستان نورافشار، مرکز دارویی درمانی هلال ایران و معاونت توانبخشی جمعیت هلال‌احمر سخنان خود را با یادوخاطره شهدای کادر درمان آغاز کرد و به تبیین ابعاد مختلف «ارزش و جایگاه پرستاری » پرداخت. نماینده رهبر معظم انقلاب در این‌باره گفت: «ایثارگری‌های پرستاران در دوران کرونا فراموش نشدنی است.» حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در ادامه، حضرت زینب(س) را اُسوه مهربانی و بُردباری معرفی کرد و به تبیین شاخص‌ها و خصایص برگزیده آن پرداخت.»
او در این بخش با معرفی کتاب زینب بانوی قهرمان کربلا، تالیف بانوی مصری «دکتر بنت الشاطی» تصریح کرد: «در سیره رفتاری این بانوی بزرگ درس‌آموخته‌های عمیق معرفتی بسیاری همچون صبر، مهربانی، شجاعت، ایستادگی، مقاومت و ایثار نهفته است. ایستادگی و تحمل شهادت ۱۸ نفر از عزیزان، جلوه‌هایی از عظمت روحی و معنوی حضرت زینب(س) است.»او با اشاره به اینکه پرستاری یکی از نقش‌های حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا بوده است، گفت: «یکی از مفاهیم بزرگی که حضرت زینب(س) به بشریت آموخت، همین مسئله پرستاری است. ایشان اسوه بردباری و مهربانی است و تسلی‌بخش مصایب بازماندگان قیام کربلا شد.»در دوران کرونا، من از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی مدافعان حوزه سلامت بوده‌ام. پرستاران در خط‌مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان همنوعان خود فداکارانه تلاش کردند.
همچنان‌که در دوران جنگ تحمیلی، پزشکان و پرستاران و امدادگران زیر بمباران کار می‌کردند، در دوره کرونا نیز پرستاران سختی‌هایی مضاعف و خطر ابتلا به بیماری مهلک را تحمل کردند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز در این مراسم، سخنان خود را با گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار آغاز کرد.یعقوب سلیمانی یادوخاطره شهدای کادر درمان را گرامی داشت و تصریح کرد: «رسالت حضرت زینب(س) پاسداری از آرمان‌های واقعه عاشورا بوده است.»وی با بیان‌ اینکه پرستاران ایران اسلامی ‌با پیروی از سیره حضرت زینب(س) به ارائه خدمت می‌پردازند، افزود: «تجلی این خدمت‌رسانی در دوره‌هایی همچون هشت سال جنگ تحمیلی و فراگیری کرونا، نمایان شد.»


تعداد بازدید :  152