شماره ۲۹۴۸ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
سازمان هواشناسی هشدار داد
برف و کولاک در ۸ استان کشور

سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح نارنجی از کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک در نقاط سردسیر و بلندی‌های هشت استان کشور خبر داد.
بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز موجب رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک در نقاط سردسیر و ارتفاعات می‌شود. همچنین آذربایجان شرقی، البرز، تهران، شمال و ارتفاعات سمنان، لرستان، هرمزگان، جنوب بوشهر و جنوب شرق فارس فضایی سرد را با شرایط جوی متفاوت تجربه می‌کنند.
این شرایط جوی خطراتی از جمله اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی مسیر در گردنه‌های کوهستانی و نقاط سردسیر به سبب بارش برف را به دنبال دارد.
همچنین تشدید فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید می‌تواند موجب سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال شود.
پرهیز از سفرهای غیرضروری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر در این شرایط ضروری است.
محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و آمادگی راهداری برای برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر نیز توصیه شده است.


تعداد بازدید :  287