شماره ۴۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
از الفاظ رکیک داخل رختکن تا قربانی‌شدن استقلال و پیکان
جدال رحمتی- قلعه‌نوعی؛ راند سوم

شهروند| ظاهرا مصاحبه‌های بازیکنان اسم‌ورسم‌دار سابق استقلال علیه کادرفنی کنونی این تیم تبدیل به یک اپیدمی شده و قرار هم نیست پایانی داشته باشد. این‌بار دوباره نوبت به سیدمهدی رحمتی رسیده تا علیه امیر قلعه‌نوعی صحبت کند و اتهام‌های سنگینی را به وی نسبت دهد. مصاحبه‌ای که حاشیه‌های متعددی ایجاد کرده است.
شروع قصه
سیدمهدی رحمتی در ‌سال 1386 که هدایت استقلال به مرحوم ناصر حجازی سپرده شد، دعوت او را برای تمدید قرارداد نپذیرفت اما بارها از علاقه‌اش به اسطوره فقید آبی‌پوشان سخن گفت. به واسطه همین علاقه در بازگشت رحمتی به استقلال و درست زمانی که امیر قلعه‌نوعی سرمربیگری تراکتورسازی را برعهده داشت، درگیری عجیبی میان آنها درگرفت. رحمتی به‌عنوان دروازه‌بان استقلال بعد از بازی حرف‌های تندی را علیه سرمربی وقت تیم تبریزی بر زبان آورد و همین مساله، آغازی بود برای اختلافات ریشه‌دار دروازه‌بان سابق و سرمربی کنونی استقلال.
تغییر موضع    رحمتی
وقتی امیر قلعه‌نوعی دوباره به استقلال برگشت و هدایت این تیم را برعهده گرفت،‌ خوشبین‌ترین هواداران استقلال نیز تصور نمی‌کردند بازیکنی مثل رحمتی که در گذشته بارها آقای سرمربی را باندباز و ... نامیده بود،‌ بتواند در تیم قلعه‌نوعی جایی برای خود دست‌وپا کند اما در کمال شگفتی او ماند و دو‌سال در تیم تحت‌امر امیر قلعه‌نوعی به‌عنوان کاپیتان بعد از فرهاد مجیدی بازی کرد. رابطه رحمتی و قلعه‌نوعی به قدری خوب شد که باعث دلخوری و گاها قهر برخی بازیکنان قدیمی‌تر نیز شد ولی این رابطه ظاهری دوامی نداشت و بعد از دوسال سرمربی استقلال خط قرمز روی نام رحمتی کشید، درست مثل تمام بازیکنانی که هرگاه قلعه‌نوعی احساس کرده ادعاهایشان زیاد شده، آنها را در لیست مازاد قرار داد.
حضور در پیکان
رحمتی اگرچه بعد از جدایی از استقلال با قراردادی میلیاردی و با شرط دریافت بازوبند کاپیتانی راهی پیکان شد ولی داغ گرفتن پیراهن استقلال بدجوری روی دلش مانده بود. پس بهترین راه برای خالی کردن خود دوباره مصاحبه بود و مصاحبه. او دوباره با امیر قلعه‌نوعی بد شد و این‌بار حرف‌هایی بر زبان آورد که هیچ‌کس باور نمی‌کرد. از توطئه برای جایگزینی کی‌روش توسط قلعه‌نوعی گفت و فعالیت‌های پشت‌پرده برای جذب بازیکنان. او در این مسیر برخی بازیکنان مثل جواد نکونام را نیز با خود همراه دید و تا می‌شد علیه سرمربی استقلال کد داد.
جدیدترین    اظهارات
پیش‌بینی می‌شد دیدار استقلال و پیکان در چارچوب هفته بیستم لیگ‌برتر فوتبال پرحاشیه باشد. همین‌طور شد و وقتی تیمی که کاپیتانش رحمتی بود، شکست خورد این حواشی بسیار بیشتر نمود پیدا کرد. دروازه‌بان پیکان شروع کرد به افشاگری‌های جدید علیه قلعه‌نوعی. این جملات را بخوانید:  «این‌ آقا در رختکن به بازیکنان فحش رکیک می‌داد و من نمی‌توانستم تحمل کنم. وقتی اعتراض کردم، زمینه را برای جدایی‌ام از استقلال فراهم آورد. من زمانی با قلعه‌نوعی دوست بودم اما هر آدمی باید برای خودش ارزش قائل باشد. از نظر من او انسانی بی‌ارزش تلقی می‌شود.»
واکنش    استقلالی‌ها
اظهارات سیدمهدی رحمتی استقلالی‌ها را برآن داشته تا علیه بازیکن سابق این تیم موضع بگیرند. شاهرخ بیانی، دستیار امیر قلعه‌نوعی این‌طور علیه رحمتی موضع گرفته است: «رحمتی 4‌سال در استقلال بوده و زحمتش را کشیده ولی پولش را هم گرفته است. هر کسی به استقلال آمده پولش را گرفته و شهرت هم پیدا کرده است. او می‌گوید از استقلال کنار گذاشته شده اما این ادعا دروغ است. قرار بود او قراردادش را تمدید کند ولی ناگهان سر از پیکان درآورد. قلعه‌نوعی هرگز به بازیکنان توهین نکرده و نمی‌کند و اگر این‌طور بود، همه بازیکنان از استقلال می‌رفتند. به رحمتی توصیه می‌کنم بیش از این پل‌های پشت‌سرش را خراب نکند.» رضا عنایتی، کاپیتان استقلال هم درباره این قضایا حرف زد:  «من هرگز ندیدم امیر قلعه‌نوعی در رختکن از الفاظ رکیک استفاده کند. چه خوب است تا زمانی که در یک تیم هستیم درباره مسائل آن تیم صحبت کنیم. فوتبال هرکسی روزی تمام می‌شود، آن چیزی که می‌ماند مسائل اخلاقی است.»
دفاعیه سرپرست پیکان
در جواب استقلالی‌ها اما سرپرست تیم پیکان به دفاع از دروازه‌بان و کاپیتان تیم خود پرداخت. رضا رهقی عنوان کرد: «مهدی رحمتی بازیکن بزرگی است که روحیه بسیار قوی دارد و با این مسائل و این حرف‌ها هیچ آسیبی نمی‌بیند. یکسری مسائل شخصی است ولی این‌که بازیکنان تیم را به آرامش دعوت کنم از کارهای اصلی‌ام است. با این حال همه بدانند نمی‌توانند مهدی رحمتی را خراب کنند. او همین حالا بهترین دروازه‌بان ایران است و دوستان وقتی می‌خواهند درباره‌اش صحبت کنند، بزرگی‌اش را در نظر بگیرند.»
قربانی شدن استقلال و پیکان
اگرچه امیر قلعه‌نوعی تاکنون پاسخ آخرین اظهارات سیدمهدی رحمتی را نداده است ولی کیست که باور کند سرمربی استقلال بتواند در قبال اظهارنظرها علیه خودش سکوت کند. بی‌تردید قلعه‌نوعی درباره رحمتی حرف می‌زند و چه‌بسا رحمتی نیز دوباره مصاحبه کند ولی چیزی که در میان این هیاهوها غریب افتاده، دو باشگاه استقلال و پیکان است. دو باشگاهی که یکی به واسطه حضور در کورس قهرمانی و دیگری به دلیل قعرنشینی و شانس سقوط به دسته اول بیشتر از هرچیزی به آرامش احتیاج دارند. آرامشی که مدیران، مربیان و بازیکنان باتجربه باید به آن بدهند.


تعداد بازدید :  120