شماره ۴۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
پیشکسوتان در حضور وزیرورزش دست به کار خیر زدند
گلریزان اهالی فوتبال برای کودکان سرطانی در کرمانشاه

گروه ورزش| این روزها، بازار امورخیریه در بین فوتبالیست‌ها داغ داغ است. پس از بازی تیم یاران کریمی با تیم رسانه ورزش،  این بار نوبت به رقابتی خیرخواهانه رسید که از 20 روز قبل مقدماتش چیده شده بود. اعضای تیم ملی فوتبال در جام جهانی 1998، سه‌شنبه به کرمانشاه سفر کردند تا ضمن انجام یک بازی دوستانه با نیت کمک به کودکان سرطانی برای مبتلایان به این بیماری هولناک گلریزان کنند.
برتری نود و هشتی‌ها
تیم افتخارآفرین سال 1998 در حالی با نتیجه 3 بر 2 مقابل تیم منتخب بومی‌های کرمانشاه به برتری رسید که  سیروس دین‌محمدی (یک پای درخشش در همه بازی‌های خیریه) علی دایی و ادموند بزیک برای این تیم گل زدند تا تیم هدایت شده توسط مهدی مناجاتی برتری در یک بازی نمایشی را به چشم ببیند.
 یکی زیاد، یکی کم
11 نفر در ترکیب تیم سال 1998 حضور داشتند؛ 11 نفری که یکی از آن‌ها، علیرضا اکبرپور، سازنده گل ادموند بزیک بود. در سوی مقابل اما در تیم منتخب ستاره های کرمانشاه، 37 تا 38 بازیکن از جمله سعید لطفی، بازیکن سابق استقلال و علی سامره معروف دیده می‌شدند که به دلیل تعدد نفرات، اکثر نفرات بیش از چند دقیقه بازی نکردند. این فراوانی در تضاد با کمبود یار در بخش دفاعی تیم ستارگان سال 1998 بود؛ کمبودی که موجب شد ادموند بزیک و بهنام ابوالقاسم پور به ناچار در خط دفاعی قرار بگیرند.
موضوع علی دایی
علی دایی به دلیل برخی مشغله‌ها دیرتر از بقیه و صبح روز بازی به کرمانشاه رسید. او که مبلغ 10 میلیون به مرکز مبارزه با بیماری سرطان درکرمانشاه اهدا کرد به‌وضوح نمی‌خواست چشم در چشم محمود گودرزی وزیر ورزش(یکی از سرشناس‌ترین میهمانان بازی) بیندازد. البته هر 2 نفر به هدف خود رسیدند. موضع دایی در قبال جلال مرادی این قدرها سرسختانه نبود. این 2 در یکی از بازی‌های سال 1380 با هم درگیر شدند و از آن زمان از یکدیگر دلخوشی نداشتند اما این بازی بهانه‌ای برای آشتی دوطرف و رفع کدورت‌ها شد.
اعضای تیم ستارگان 98
اگر می‌خواهید بدانید اعضای تیم منتخب سال 1998 از چه بازیکنانی تشکیل شده، نفس عمیقی بکشید و این اسامی را بخوانید: برومند، رهبری فر، بزیک، دایی، ابوالقاسم پور، هاشمی نسب، اکبرپور، نوازی، خداداد عزیزی، محسن عاشوری و سیروس دین‌محمدی.  از دیگر نکات حاشیه‌ای می توان به برخورد گرم پیشکسوتان طلایی فوتبال کشورمان با کودکان سرطانی و ایجاد فضایی شاد برای مبتلایان اشاره کرد. این بازی با استقبال هواداران مواجه شد و شاید راهی باشد برای انجام هرچه بیشتر چنین بازی‌هایی به نیت خیرخواهانه تا بلکه از این طریق فرهنگ کارهای خیرخواهانه که از چهره‌های مشهور شروع شده، نهادینه شود.

 


تعداد بازدید :  164