شماره ۴۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
عملیات نفسگیر کارمندان هتل عباسی از خسارت آتش‌سوزی جلوگیری کرد
آتش‌سوزی در 2بنای تاریخی اصفهان

شهروند| مراسم نورافشانی در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان، آتش‌سوزی مهیبی را رقم زد. در این حادثه بخشی از بازار اصفهان و هتل عباسی در آتش سوخت.
شامگاه سه‌شنبه 21بهمن‌ماه مراسم آتش‌بازی به دلیل بی‌احتیاطی به وحشت تبدیل شد. این برنامه آتش‌بازی که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از خیابان‌های اصلی اصفهان در حال برگزاری بود توجه رهگذران را به خود جلب کرد.  هر لحظه بر تعداد تماشاچیان این برنامه افزوده می‌شد که نور نارنجی رنگ و دود غلیظ سیاه، مردم را به وحشت انداخت. در برابر چشمان تماشاچیان جشن ناگهان خودرویی آتش گرفت و شعله‌های سرکش آتش منتشر شد.
کارمندان هتل‌عباسی با دیدن حریق گسترده بلافاصله با تجهیزات اطفای حریق به محل آتش‌سوزی رفتند.  شمشادهای حیاط هتل در حال سوختن بودند و بخشی از بازار سنتی اصفهان طعمه حریق شده بود.  تا این‌که در عملیاتی نفسگیر از پیشروی آتش‌سوزی جلوگیری شد.  مسئول روابط‌عمومی فوریت‌های پزشکی اصفهان در رابطه با این خبر گفت: «شامگاه سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه، یک خودرو بر اثر بی‌احتیاطی هنگام نورافشانی در محوطه پارکینگ پشت هتل‌عباسی اصفهان، روبه‌روی بازار هنر، دچار آتش‌سوزی شد.  پس از وقوع این حادثه، تعدادی از کارکنان هتل‌عباسی اصفهان به اطفای حریق پرداختند و در همان زمان به دلیل استنشاق دود حاصل از آتش‌سوزی، دچار مصدومیت شدند. مصدومان این حادثه بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.» در اثر این آتش‌سوزی بخشی از بازار هنر اصفهان نیز آتش گرفت و زندی مدیر هتل‌عباسی این خبر را در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تأیید کرد.
بناهای تاریخی آسیبی ندید
الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: «با منفجر شدن مقادیری مواد محترقه در نزدیکی هتل‌عباسی و بازار هنر در اصفهان، باد آتش را به داخل هتل‌عباسی منتقل کرد. خوشبختانه این اتفاق هیچ آسیبی به بناهای تاریخی هتل‌عباسی و بازار هنر وارد نکرده و فقط چند شمشاد و قسمت‌هایی از برگ درختان آتش گرفت. پس از این حادثه نیروهای یگان حفاظت و ویژه وارد عمل شده و از بروز آسیب به افراد و بناهای تاریخی جلوگیری شد.»
به گفته وی صبح روز سه‌شنبه نیز منطقه و این دو بنای تاریخی کاملا بررسی شده‌ و هیچ آسیبی ندیده است. هتل‌عباسی اصفهان متعلق به دوره صفوی و یکی از زیباترین و البته گرانترین هتل‌های ایران به شماره می‌آید.


تعداد بازدید :  211