شماره ۴۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
هجوم ریزگردها تصادف زنجیره‌ای را رقم زد

شهروند|جولان ریزگردها به آسمان نقاط جنوبی کشور، شدیدترین حادثه رانندگی را رقم زد. تصادف زنجیره‌ای 7 خودرو در محور دیلم به بهبهان در استان بوشهر یک کشته و 6 مصدوم بر جای گذاشت.
تصادف در طوفان
ساعت 12 ظهر روز سه‌شنبه 21 بهمن ماه وقتی 7 خودرو در جاده در حال حرکت بودند، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد تصادف زنجیره‌ای در کمین رانندگان است. هوا روشن بود اما ریزگردها با پیشروی به آسمان جاده، دید جلو را کم کرده بودند که ناگهان صدای برخورد مهیبی سکوت جاده را شکست. خودروی 206 در چشم بر هم زدنی با کامیون لاین مخالف برخورد کرد. هنوز چند ثانیه از این تصادف هولناک نگذشته بود که 5 خودروی دیگر به هم برخورد کردند و تصادف زنجیره‌ای در جاده رخ داد.
عملیات امدادگران هلال احمر
با اعلام این خبر به پایگاه هلال‌احمر جاده‌ای بلافاصله امدادگران به همراه ست نجات و یک خودروی آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد شدت تصادف به‌حدی بوده است که خودروهای میانی به آهن پاره‌هایی تبدیل شده و سرنشینان آن در داخل خودروهای شان حبس شده بودند. امدادگران بلافاصله عملیات رهاسازی را آغاز کردند اما راننده 206 در دم جان سپرده بود. سیدمجید حسینی مسئول ستاد عملیات بحران مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در رابطه با این خبر گفت: « گرد و غبار و طوفان شدید و در نتیجه کاهش دید رانندگان این محور باعث شد که 3 خودروی پژو، 2 خودروی سمند و یک کامیون به صورت زنجیره‌ای به هم برخورد کنند. بلافاصله بعد از وقوع حادثه، اورژانس شهری دیلم و اورژانس بیمارستان این شهر و آمبولانس فعال هلال‌احمر به محل اعزام شدند که متاسفانه یکی از حادثه‌دیدگان قبل از رسیدن اورژانس به کام مرگ فرو رفت. مصدومان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شدند که حال آنان وخیم گزارش نشده است. محور دیلم ـ بهبهان نیز یکی از مسیرهای پرخطر منطقه است که در راستای مسیر برازجان- گناوه-  دیلم قرار دارد و گرد و خاک این روزهای منطقه نیز باعث شده میزان تصادفات منجر به فوت این محور افزایش یابد.»
علت حادثه
پاپری رئیس پلیس راه استان بوشهر با بیان این‌که وضع دید رانندگان در محورهای استان بوشهر کمتر از 5 متر بود، گفت: «بر اثر پدیده گرد‌وخاک در محورهای استان بوشهر، شعاع دید رانندگان بسیار کم بود. لازم است در این موقعیت‌ها در صورت امکان از جابه‌جایی خودرو پرهیز شود یا این‌که با سرعت مطمئن حرکت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.»


تعداد بازدید :  225