شماره ۴۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
انگیزه عامل شرور جنایت هنوز در‌هاله‌ای از ابهام است
ترور رئيس دادگستري روانسر
سليم قنبری 7سال در دادگستری روانسر سابقه کار داشت

شهروند| رئيس دادگستري شهرستان روانسر كرمانشاه به همراه پسر 10 ساله‌اش هدف گلوله‌هاي مرگبار يك شرور قرار گرفت و جان خود را از دست داد. اين جنايت در حالي رخ داد كه ضارب با تيراندازي و ايجاد رعب و وحشت قصد فرار داشت که از سوي ماموران پليس زخمي و بازداشت شد.
صبح روز سه‌شنبه ٢١ بهمن سلیم قنبری، رئیس دادگستری شهرستان روانسر، هنگامی که در محله بلوار شهر روانسر كرمانشاه قصد رفتن به محل كار خود را داشت به همراه پسر 10 ساله خود ناگهان هدف تیراندازی قرار گرفت و به رگبار بسته شد. رئیس دادگستری شهرستان روانسر در اين حادثه دلخراش جان خود را از دست داد ولي پسرش توانست جان سالم به‌در ببرد و اكنون نيز به دليل جراحت‌هاي وارده در بيمارستان بستري است. همان لحظه پس از وقوع اين حادثه وحشتناك خيلي زود ماموران پليس از موضوع با خبر شده و راهي محل شدند. آنها توانستند ضارب را شناسايي كنند. متهم كه هنگام دستگيري با ماموران پليس درگير شده بود در نهايت از سوي پلیس زخمي و بازداشت شد. وي پس از دستگیری به دليل مصدوميت روانه بيمارستان شد. در مورد علت این واقعه هنوز جزییات بیشتری منتشر نشده اما تحقيقات نشان داد كه فرد دستگیر شده «سابقه‌دار» بوده و پيش از اين نيز با ماموران پليس درگيري داشته است. تحقیقات از ضارب برای تعیین انگیزه این قتل آغاز شده است. سلیم قنبری مدت هفت‌سال در دادگستری شهرستان روانسر سابقه کار داشت.
گزارش‌ها نشان مي‌دهد که سلیم قنبری توسط مردي با فامیلی عبدالهی (فرزند حسن عبدالهی) با اسلحه کلاش ترور شده است. طبق گفته شاهدان، فرد ضارب بعد از انجام عملیات خود با شلیک چند گلوله هوایی از محل متواری و توسط نیروهای انتظامی به ضرب گلوله مجروح و سپس بازداشت می‌شود. گزارش‌های دریافتی حاکی است فرد بازداشت شده اهل روستای قوری قلعه و مقیم روانسر است. سلیم قنبری نيز ازقضات برجسته استان کرمانشاه بود که قبل ازسمت رئیس دادگستری این شهرستان، سمت دادستان را به عهده داشت.
انگيزه هنوز مشخص نيست
مجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، در اين‌خصوص گفت: «عامل این ترور بلافاصله توسط ضابطان قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و هم اکنون نیز مجروح و دستگیر شده‌ است، اما درحال حاضر نمی‌تواند صحبت کند.»
مجتبی ملکی درباره انگیزه عامل ترور گفت: «هنوز انگیزه اين پسر شرور مشخص نیست و باید تحقیق شود. البته لحظه اول به ماموران گفته است كه چون در اين دادگستري پرونده داشتم و كارم درست نشده بود دست به اين جنايت زدم، اما نمی‌توان به آن استناد کرد زیرا احتمال دارد مسائل دیگری پشت‌پرده باشد و باید تحقیق انجام شود.»
اشرار از سليم قنبري وحشت داشتند
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه گفت: « با دستگیری فرد ضارب تحقیقات کارشناسی همچنان ادامه دارد و به محض حصول نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.»
ملکی افزود: «دستگاه قضایی استان کرمانشاه امروز در سوگ فردی نشست که اخلال‌گران و اشرار همواره از او ترس و وحشت داشتند چراکه فضا را با وجود ایشان برای انجام اقدامات ضداخلاقی خود فراهم  نمی‌دیدند.»
دادستان کرمانشاه ادامه داد: «شهادت یکی از آرزوهای این مرد بزرگ بود و ما خوشحال از این‌که وی به آرزویش رسید و از سوی دیگر غمگین و ناراحتیم که یکی از بهترین و باصلابت‌ترین همکاران خود را از دست دادیم.»
احتمال ارتباط اين تيراندازي با مسائل كاري
در ادامه اين گزارش، سرهنگ مصطفایی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا در گفتگوي كوتاه با خبرنگار «شهروند» درخصوص قتل رئیس دادگستری روانسر گفت: « پس از وقوع اين جنايت بلافاصله حادثه به اطلاع پلیس شهرستان روانسر رسید و عوامل انتظامی در محل، حضور پیدا کردند که ضارب با ماموران درگیر شد و در نهايت وي مجروح و دستگیر و برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد.»
سرهنگ مصطفایی درخصوص علت و انگیزه تیراندازی ادامه داد:  «با تحقیقات اولیه‌ای که صورت گرفته، ضارب دارای یک سابقه کیفری است و چند پرونده حقوقی و کیفری نیز در اختلاف با سایر افراد دارد که تحت رسیدگی است.»
معاون مبارزه با جرایم جنایی آگاهی ناجا گفت: «با توجه به این تحقیقات این احتمال مطرح است که تیراندازی مرتبط با مسائل کاری و پرونده‌های مورد بحث باشد، هرچند اظهارنظر قطعی منوط به انجام تحقیقات تکمیلی از متهم است.»
سه روز عزاي عمومي در روانسر
پس از اين حادثه، مردم روانسر با تجمع مقابل منزل وی در بلوارمعلم و همچنین مراجعه به مرکز بهداشتی و درمان شهر با پیکر بی‌جان وی مواجه شدند و در غم ازدست دادن این مسئول مردمی به سوگ نشستند.
همچنين به مناسبت شهادت سلیم قنبری رئیس دادگستری شهرستان روانسر، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان روانسر سه روز عزای عمومی در این شهرستان اعلام کردند.
اهداف شخصی پشت پرده سوء قصد به رئیس دادگستری  روانسر
سخنگوی وزارت کشور نيز در اين خصوص گفت:  نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد سوءقصد رئیس دادگستری شهرستان روانسر با هدف شخصی انجام شده است، اما همچنان باید منتظر تکمیل اطلاعات ماند.
حسینعلی امیری ادامه داد: «مقامات محلی استان کرمانشاه نیز درحال پیگیری علت و چگونگی وقوع این حادثه هستند.»
در پی شهادت رئیس دادگستری شهرستان روانسر سلیم قنبری با شرارت یکی از اشرار منطقه به ضرب گلوله، مراسم تشییع پیکر پاک آن شهید سلیم روز پنجشنبه 23 بهمن‌ماه ساعت 8:30 صبح از مقابل در دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار خواهد شد. این درحالی است که صبح روز سه‌شنبه پیکر شهید قنبری در میان بغض و اندوه بیش از 15‌هزار نفری مردم شهرستان روانسر رهسپار زادگاهش شد.


تعداد بازدید :  293