شماره ۴۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بين

سرقت نماد بزرگترین نذری دنیادر شیراز
سارقان در يك اقدامي عجيب، نماد پخت‌ آش نذری در پارک خلدبرین را سرقت كرده و دیگ بزرگی را که در کنار تندیس دخترک و پیرمرد سالخورده نصب شده بود را دزديدند.
۲۸ صفر هر‌ سال پارک خلدبرین شیراز مملو از شهروندانی می‌شود که برای ادای نذر یا گرفتن آش نذری به این محل مراجعه می‌کنند.
گستردگی مشارکت‌های مردمی در این طرح موجب شد که هر‌ سال ۲۸صفر با پخت ۸۰تُن‌ آش نذری در پارک خلدبرین بزرگترین نذری دنیا در میان مردم سومین حرم اهل بیت(ع) توزیع شود و قرار شد كه طرح به ثبت رسیدن این میزان‌ آش نذری در گینس با جدیت دنبال شود.
اما در کمال تعجب شامگاه دوشنبه دزدان به نماد پخت این‌ آش در پارک خلدبرین دستبرد زده و دیگ بزرگی را که در کنار تندیس دخترک و پیرمرد سالخورده نصب شده بود سرقت كردند.
آنگونه که مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری شیراز می‌گوید دیگ به سرقت رفته از جنس فایبرگلاس بوده و سارقان برای دزدیدن آن ۳پایه آن را از روی بتن بریده‌اند. حسینی گفت:  هیچ‌شکایتی مبنی بر سرقت این نماد به دستگاه قضایی اعلام نکرده‌ایم.

بخشش یک اعدامی در شهرکرد
اتحادجنوب| زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان شهرکرد با گذشت اولیای‌دم از مجازات اعدام رهایی یافت و به آغوش خانواده بازگشت. این مددجوی زندانی به اتهام قتل عمدی از مهرماه‌ سال 1386 در زندان شهرکرد تحمل حبس می‌کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری، رئیس زندان شهرکرد با اعلام این خبر گفت:  با پیگیری‌های مددکاران زندان، شورای حل اختلاف زندان و رضایت اولیای دم، یک زندانی محکوم به قصاص در شهرکرد از مجازات مرگ نجات یافت. سه زندان درشهرکرد، بروجن و لردگان در استان چهارمحال وبختیاری وجود دارد که 10درصد زندانیان استان را مجرمان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند.

مرگ کوهنورد در سقوط از کوه معدن
یک کوهنورد بر اثر سقوط از ارتفاعات کوهستانی «کوه معدن» تربت‌حیدریه جان خود را از دست داد.
 این حادثه ساعت 10صبح روز چهارشنبه به جمعیت هلال‌احمر تربت‌حیدریه گزارش شد. در این حادثه دو کوهنورد به کوه معدن در نزدیکی روستای اسفیوخ تربت‌حیدریه عزیمت کرده بودند که یکی از آنها از ارتفاع قله به پایین پرت و جان خود را از دست داد.
کوهنورد حادثه‌دیده به‌ دلیل شدت جراحات وارده از ناحیه سر و پا در دم جان باخت و پیکر وی به کمک نیروهای امدادونجات کوهستان به پایین کوه منتقل شد. کوه 2هزارمتری معدن در روستای اسفیوخ در 10کیلومتری شهر تربت‌حیدریه قرار دارد. مرکز شهرستان 250‌هزار نفری تربت‌حیدریه در 150کیلومتری غرب مشهد واقع است.


تعداد بازدید :  263