شماره ۴۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

پیام رئیس جمهوری در اینستاگرام درباره وضعیت هوای خوزستان روحانی: خوزستانی‌های خونگرم
«با شما هم‌‎نفس‌ام»
آنا| صفحه اینستاگرام حسن روحانی رئیس جمهوری متنی را در خصوص وضعیت هوای اهواز مبنی بر «با شما هم‌نفس‌ام...‌‌ ‌ دلاوران جنوب، خوزستانی‌های خونگرم، مرزبانان غیور» منتشر کرد. در این پیام آمده:« باز هم نفس‌هایتان از میهمانِ شومِ گردوغبار به شماره افتاده است. اینکه شما هموطنان عزیزم، گاه به گاه در برخی استان‌ها و این روزها در خوزستان و اهواز دلاور، به جای هوای پاک، حتی خاک تنفس کرده‌اید، دردی مشترک و اولویتی جدی است. با شما هم‌نفس‌ام... چنانچه هم قسم بوده و هستیم... تا مشکلی را که سالیان دراز ایجاد شده، گام به گام از میان برداریم...تا برای همیشه غبار از پیکرِ عروس کارون بزداییم.» رییس جمهوری همچنین در این پیام اینستاگرامی نوشته:« کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت، به ریاست رییس سازمان محیط زیست و حضور تعدادی از وزرا، لحظه به لحظه پیگیر کاهش آلودگی هوا و ارائه گزارش اقدام‌ها در این زمینه هستند. از استاندار خوزستان خواسته‌ام ضمن مشارکت همه دستگاه‌ها و صاحبنظران، با کارگروه دولت در تماس و همکاری باشند و پیشنهادهای عملی ارائه کنند. از وزیر بهداشت هم خواسته ام که به بیماران و آسیب‌دیدگان رسیدگی ویژه کنند. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم موظف شده اعتبارات ویژه را تخصیص دهد. برای پاکیزگی هوا، عزمی تازه لازم است. با هم همت کنیم تا فضای تنفس بگسترانیم.»

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا خبر داد بارش برف و باران در معابر 15 استان کشور
شهروند| سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش برف و باران در 15 استان کشور خبر داد و گفت:  « وضع جوی در آزادراه بستان و محور هشترود به زنجان در استان آذربایجان‌شرقی و برخی معابر آذربایجان‌غربی با بارش برف همراه است.» سرهنگ نادر رحمانی، در توضیح بیشتر به تسنیم گفت: «علاوه بر این موارد، در اغلب معابر استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، اصفهان، زنجان، گیلان، لرستان، مازندران، کردستان، همدان، مرکزی، البرز و تهران بارش باران اعلام شده و سایر معابر کشور از جوی آرام برخوردار است.»
 رحمانی درباره ‌آخرین وضع جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور گفت: «در ارتفاعات محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس، گردنه ساعین در اردبیل و همچنین در محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی بارش برف جریان دارد.»
او به ترافیک موجود در محورهای شمالی کشور اشاره کرد و افزود:  «در محور کرج - چالوس از آدران تا تونل کندوان و از پل زنگوله تا سیاه‌بیشه، از آبعلی تا امامزاده‌هاشم، پلور و سه راهی لاسم در محور هراز و همچنین در محدوده تونل شیرگاه در محور فیروزکوه ترافیک سنگین گزارش شده است.»
سرهنگ رحمانی خاطرنشان کرد: «محورهای قم به گرمسار، شمشک به دیزین و پونل به خلخال تا اطلاع ثانونی بسته است، همچنین محور اردبیل - سرچم در استان اردبیل به دلیل چهار خط گردنه مسیر مسدود است.»

وزیر بهداشت:تمام واکسن‌های موردنیاز تا پایان دولت یازدهم در کشور تولید می‌شود
شهروند| «تمام واکسن‌های موردنیاز تا پایان دولت یازدهم در کشور تولید می‌شود.» وزیر بهداشت این خبر را اعلام کرد و گفت: «این اتفاق به درخواست ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد و تمام واکسن‌ها هم تولید داخل خواهد بود.» حسن‌هاشمی که در مراسم رونمایی از سانتریفیوژ طراحی و ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان سازمان انرژی اتمی و انستیتو پاستور ایران صحبت می‌کرد، به حمایت رئیس‌جمهوری از حوزه سلامت و بخش‌های علمی، اشاره کرد و گفت: «انستیتو پاستور ایران تلاش می‌کند که مرزهای دانش را طی کند. در این راستا در برخی موارد نیز شاهد نوآوری در انستیتوپاستور هستیم.»
 او ادامه داد: «بی‌تردید خواست رئیس‌جمهوری در این دولت مبنی بر تولید تمام واکسن‌ها در داخل محقق می‌شود. در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است. در این راستا از مسیر تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین استفاده از بخش خصوصی بهره می‌بریم تا به سرعت به این هدفمان نزدیک شده و واکسن‌ها به ترتیب در کشور تولید شوند.»
هاشمی با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته میان سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت در جهت تحقق اهداف سلامتی تأکید کرد: «منتظر بهره‌برداری از سایر دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت هستیم.» به گفته وزیر بهداشت، اگر ملت ایران خواهان انرژی هسته‌ای است، برای این است که در مسیر آسایش و آرامش مورد استفاده قرار گیرد.

 


تعداد بازدید :  208