شماره ۴۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
د‌یار

با حضور استاندار مازندران:   طرح آبرسانی به شهر بابل افتتاح شد
همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، طرح آبرسانی به شهر بابل با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آبفای شهری و مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید.
به‌گزارش شرکت آبفای شهری مازندران، استاندار مازندران در این مراسم، جنگل، کوه و دریا را از ظرفیت‌های این استان برشمرد و گفت: با وجود نعمات و مواهب الهی شایسته نیست مشکل آب در بخش شرب و کشاورزی در این استان وجود داشته باشد.
دکتر ربیع فلاح جلودار، بر همدلی و تعامل نمایندگان، مسئولان و مشارکت مردم در برون رفت از مشکلات تأکید و تصریح کرد: از آنجایی که بودجه دولت در بخش آب و فاضلاب کافی نیست، مشارکت مردم و استفاده از بخش خصوصی توانمند و کارآمد در این زمینه می‌تواند موثر باشد.
وی، با اشاره به این‌که برخورداری از آب سدها در مازندران پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزود: به‌منظور مهار آب‌های سطحی از طریق سدها، تا ‌سال ۱۳۹۷ عملیات ساخت تمامی سدهای نیمه‌کار باید به اتمام برسد.  
استاندار مازندران، ضمن تأکید بر مدیریت جهادی در اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تدابیر خوبی برای جبران کمبود آب و اتمام پروژه‌های فاضلاب در شهرهای مازندران اندیشیده شد.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران نیز در سخنانی، با بیان این‌که به مناسبت دهه فجر طرح‌های آبرسانی در شهرهای استان درحال بهره‌برداری است، گفت: بخش‌هایی از این طرح‌ها شامل حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه با ظرفیت آبدهی ۱۵۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب، اصلاح و توسعه شبکه و بهسازی و مهندسی مجدد چاه‌ها است.
مهندس ذاکری، کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به شهر شیرود را نیز از دیگر پروژه‌های شرکت آبفای شهری در ایام مبارک دهه فجر عنوان و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۵۵‌هزار و۱۱۶ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۴۳‌میلیارد ریال اعتبار صرف شد.
مدیر امور آب و فاضلاب منطقه بابل در این مراسم، گفت: به منظور افزایش توان انتقال آب از ایستگاه پمپاژ و منابع تأمین به مناطق غربی شهر و تأمین فشار مناسب با ایجاد رینگ و شبکه، دوخط انتقال آب به طول ۶هزار و ۶۰۰ متر افتتاح شد.
مهندس خدابخش‌پور، با اشاره به این‌که این طرح از ‌سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۲۰‌هزار ‌میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت و درحال حاضر ۸هزار خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:   مازندران برای توسعه و آبادانی نیاز به ایمن‌سازی و ارتقای محورهای روستایی دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: مازندران برای توسعه و آبادانی نیاز به ایمن‌سازی و ارتقای محورهای روستایی دارد.
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران مهندس حیدر نوروزی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از عملیات روکش آسفالت محور روستایی «ولوکلا- آهنگرکلا - پایین مرزبال» عنوان کرد: به‌رغم اعمال تحریم‌ها، خوشبختانه روند اجرای پروژه‌های راه روستایی در مازندران رضایت‌بخش بوده است. وی افزود: با آن‌که امسال از نظر اعتبارات در مضیقه بودیم، اما با مشارکت مردمی، حجم بالایی از طرح‌های آسفالت راه روستایی اجرایی شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران گفت: امروز ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در مازندران افتتاح شد که ۲۱۰ کیلومتر با مشارکت مردمی آسفالت شده است درحالی‌که در چند ماه قبل نیز ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردم آسفالت و بهره‌برداری شده بود.
مهندس نوروزی عنوان کرد: بیش از ۱۱‌میلیارد تومان کمک مشارکت مردمی برای اجرای آسفالت ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی مازندران جذب شد و وزارت راه و شهرسازی نیز ۲۸‌میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.
وی اذعان داشت: امیدواریم پروژه‌های نیمه تمام راه روستایی حداکثر تا شهریورماه ‌سال آینده به نتیجه برسانیم و این امر بستگی به اعتبارات‌ سال آینده نیز دارد.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان درخصوص پروژه افتتاحی مذکور اظهار داشت: عملیات روکش آسفالت محور «ولوکلا - آهنگرکلا - پایین مرزبال» بخش گتاب بابل به طول 14/5 کیلومتر بوده که با اعتباری بالغ بر 5/5‌میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید. گفتنی است آیین بهره‌برداری از پروژه مذکور با حضور معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران، فرماندار بابل و جمع کثیری از مسئولان شهرستانی و اهالی منطقه برگزار شد.


تعداد بازدید :  243