شماره ۴۹۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
ورزش جهان

رونالدو و مسی بی‌سوادند!
نتایج یک تحقیق درباره میزان تحصیلات فوتبالیست‌ها، نشان می‌دهد مسی 5 کلاس درس خوانده و در مورد این‌که رونالدوی پرتغالی هم به همین اندازه تحصیلات دارد یا دبیرستان را هم به چشم دیده، تردیدهایی وجود دارد. رونالدو در ۱۷سالگی به دلیل پرتاب کردن صندلی به طرف معلمش از مدرسه اخراج شد. یک پسر ۱۷‌ساله قطعا باید دبیرستانی باشد و با استناد به همین موضوع از تحصیلات دبیرستانی رونالدو می‌گویند. البته باید به این قضیه هم توجه داشت که شاید او در این سن به مدرسه بزرگسالان می‌رفته تا دوره‌های تحصیلی ابتدایی را پشت‌ سر بگذارد. در سوی مقابل، لمپارد ادیب‌ترین چهره فوتبالی دنیاست. او چند‌ سال پیش کتابی برای کودکان نوشت به نام «فوتبال، معجزه فرانک». رودریگس، ستاره کلمبیایی رئال‌مادرید که در دانشگاه ملی آبیرتای کلمبیا در رشته مهندسی ماشین‌آلات فارغ‌التحصیل شد، اکنون مشهورترین مهندس دنیای فوتبال است. فالکائو سابقه کار روزنامه‌نگاری هم دارد. اولیور بیرهوف و اولیور کان اسطوره‌های فوتبال آلمان به ترتیب در رشته‌های اقتصاد و مدیریت بازرگانی تحصیلات خود را به پایان بردند و ادوین فان‌درسار دروازه‌بان سابق تیم‌ملی فوتبال هلند  نیز بازاریابی خوانده است.

بقایای ستارگان شیلی یافت شد
گروهی از کوهنوردان شیلی بقایای هواپیمای حامل ستارگان فوتبال این کشور را که بیش از نیم قرن پیش گم شده بود پیدا کردند. این هواپیما که در ارتفاع ۳‌هزار و ۲۰۰ متری کوه‌های ‌آند پیدا شده، ۵۴‌سال پیش با ۳۴ مسافر ازجمله 8 نفر از اعضای یک تیم فوتبال حرفه‌ای در فاصله ۳۶۰ کیلومتری از جنوب سانتیاگو مفقود شد و دنیای ورزش را در شوک فرو برد. تیم فوتبال گرین‌کراس به همراه سرمربی، کادر فنی و همراهان این تیم پس از برگزاری مسابقه‌ای در اوسورنو درحال بازگشت از سانتیاگو  نا پدید  شدند.

14 کشته فوتبالی در مصر
درگيري خونين بين هواداران فوتبال و پليس پيش از ديدار تيم‌هاي الزمالک و «ای ان پی پی آی» مصر به کشته ‏شدن 14 نفر انجاميد.‏ در بیانیه‌ای که دولت مصر منتشر کرد، آمده است: «هواداران الزمالک تلاش کردند به زور وارد ورشگاه ‏شوند و ما باید مانع از آسیب رساندن آنها به اموال دولتی می‌شدیم.» تعداد مجروحان بسیار زیاد است و حتی در رسانه‌های اجتماعی ‏مصری، صحبت از کشته شدن بیش از 20 نفر است.‏

 


تعداد بازدید :  93