شماره ۴۹۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
ناگفته‌های رسول خطیبی در گفت‌وگو با «شهروند»:
از محبوبیت من می‌ترسیدند!

شهروند| جوان‌ترین مربی لیگ‌برتر فوتبال ایران، خیلی زودتر از آنچه تصورش را کنید طعم برکناری را چشید. او که به واسطه 3فصل مربیگری در تیم‌های ماشین‌سازی و گسترش‌فولاد تبریز و کسب موفقیت همراه این تیم‌ها، توانست سکان هدایت تیم بزرگ تراکتورسازی را برعهده بگیرد به واسطه چند نتیجه نامطلوب از کار برکنار شد. شواهد البته نشان می‌دهد غیر از مسائل فنی، اتفاقات دیگری در باشگاه تراکتورسازی رخ داده که در نهایت منجر به برکناری رسول خطیبی شده است. به ‌هر حال از این هفته خطیبی روی نیمکت سرخپوشان تبریزی نمی‌نشیند. او حالا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، در حالی‌ که از برکناری‌اش بسیار ناراحت است، حرف‌هایی را برزبان می‌آورد که خواندن آن خالی از لطف نیست. گفت‌وگوی خطیبی با «شهروند» را در ادامه می‌خوانید.
* عمر مربیگری‌تان در تراکتورسازی به یک‌سال هم نرسید...
فوتبال همین است، یک روز می‌آیی و یک روز می‌روی اما این‌که چطور بیایی و چطور بروی مهم است. خوشحالم که با عزت آمدم و هر کاری از دستم برآمد انجام دادم و حالا در شرایطی که مردم از شرایط رضایت داشتند، رفتنی شدم. برایم خیلی مهم است که هواداران فوتبال تبریز به من خسته نباشید می‌گویند.
* نمی‌خواهید بگویید چه اتفاقاتی منجر به برکناری‌تان شد؟
این را بهتر است از مدیران باشگاه بپرسید اما مردم می‌دانند که برکناری من فنی نبود. خدا شاهد است که من و همکارانم برای موفقیت تیم همه‌ کار کردیم. شما هیچ‌ باشگاهی را پیدا نمی‌کنید که به خاطر یک باخت سرمربی‌اش را برکنار کند اما مسئولان باشگاه دنبال بهانه بودند و این کار را کردند.
* یعنی علت این اختلافات فقط ابراز نظر شخصی است؟!
بله، می‌دانید چرا؟ چون از مربی بومی که محبوب است، می‌ترسند. همین آقای عباسی از هفته ششم روی تراکتورسازی خراب شد. آن زمان قائم‌مقام بود و رفته‌رفته خودش را بالا کشید. با برنامه‌ریزی مشخص مدیرعامل شد. در حالی‌ که هیچ‌کس او را نمی‌خواست هرکاری دلش خواست کرد تا به هدفش برسد، البته او به تنهایی این کار را نکرد. گروهی پشت داستان هستند که با نیت غیربومی‌گرایی چنین تصمیماتی را گرفتند.
* با این حساب سرمربی بعدی تراکتورسازی هم بومی نیست؛ درست است؟
من نمی‌دانم چه تصمیمی گرفته‌اند اما شک نکنید سرمربی بعدی هم از اهل تبریز نیست.
* شما در مصاحبه‌ای از امکانات گله کردید و گفتید هیچ‌کدام از خواسته‌هایتان اجرایی نشده اما اعضای هیأت‌مدیره نظر دیگری دارند و می‌گویند همه‌چیز را فراهم کرده‌اند...
آقایان بگویند چه کردند؟ چرا نمی‌گویند در نیم‌فصل چه بازیکنانی را می‌خواستم؟ آیا من به باشگاه نگفتم آل‌نعمه را حفظ کنید؟ آیا نگفتم وحید طالب‌لو را جذب کنید؟ مگر من محمد نصرتی و سعید دقیقی را نمی‌خواستم؟ چرا نمی‌گویند نتوانستند خواسته‌هایم را عملی کنند؟
* اما آندرانیک تیموریان را جذب کردند!
می‌دانید داستان آندو چیست؟ باشگاه اصلا دلش نمی‌آمد برای آندو پول خرج کند. من گفتم شما که آل‌نعمه را به فولاد دادید، با پولی که به او ندادید، آندو را جذب کنید.
* شما به مشکلات مالی اشاره کردید ولی چرا تابه‌حال هیچ بازیکنی به این مسأله نپرداخته است؟
چون من به بازیکنان اجازه ندادم با صحبت درباره مسائل مالی تیم را به حاشیه ببرند، البته در باشگاه پول وجود داشت اما تا زمانی که رسول خطیبی بود، نباید تزریق می‌شد. مشکل اینها با من بود. چطور می‌شود سرمربی تیمی که قهرمان نیم‌فصل شده، با یک باخت برکنار شود؟ وقتی قهرمان نیم‌فصل شدیم تماس نگرفتند یک تشکر خشک و خالی از من انجام دهند. باور کنید اگر نتیجه نمی‌گرفتیم زودتر از اینها برکنارم می‌کردند.
* این همه دشمنی با شما برای چه بود؟
از خودشان بپرسید؛ شاید چون بعد از آمدن آقایان از نظمی و مدیران قبلی دفاع کردم!
* انگار دل خیلی پری دارید. درست است؟
نه تنها من، تجربه نشان داده همه مربیان تراکتورسازی با دلخوری از این باشگاه می‌روند. شما به سرنوشت مجید جلالی، تونی اولیویرا، امیر قلعه‌نوعی و... نگاه کنید. ببینید چطور بیرونشان کردند؟ متاسفانه به این رفتارها عادت کرده‌اند و نمی‌توانند ببینند فردی در تبریز و در بین هواداران تراکتورسازی محبوب است.
* بعد از برکناری شما، هواداران حمایت فوق‌العاده‌ای از شما داشتند و حتی تهدید کرده‌اند در بازی بعد ورزشگاه یادگار را برای مدیران باشگاه جهنم می‌کنند!
از همه هواداران ممنون هستم. متاسفانه مدیران باشگاه فکر می‌کنند هوادار ظلم آنها به تیمشان را متوجه نمی‌شود. دست تک‌تک هواداران را می‌بوسم و از آنها می‌خواهم به‌خاطر تراکتورسازی از مربی بعدی حمایت کنند. امیدوارم تراکتورسازی در مسیر آرامش قرار بگیرد تا در نهایت به موفقیت ختم شود.

از تهدید مدیران باشگاه با کمپین‌های حمایتی خطیبی
صدای پای دایی می‌آید

شهروند| در دیار ستارخان با برکناری رسول خطیبی از هدایت تراکتورسازی همه‌چیز به هم ریخته است. کمپین‌های هواداری تشکیل شده همه‌چیز را علیه مسئولان باشگاه نشان می‌دهد. کامنت‌های مردم در سایت‌های مختلف نیز محبوبیت سرمربی پیشین را آشکار می‌سازد. هرچه هست حالا مردم تبریز با تهدید و تذکر لسانی، سعی بر به کرسی نشاندن حرف خود دارند و حتی در کمپین‌های فیس‌بوکی و سایت‌های هواداری قرار گذاشته‌اند در ورزشگاه یادگار علیه مدیران باشگاه شعار بدهند. از سوی دیگر مدیران باشگاه بدون توجه به این مسائل به دنبال انتخاب سرمربی جدید تیم هستند و از علی دایی، تونی اولیویرا و حمید استیلی به‌عنوان گزینه‌های باشگاه نام برده می‌شود که در این میان شانس دایی بیشتر از بقیه به نظر می‌رسد. باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی در تیم پرطرفدار تراکتورسازی رخ می‌دهد.


تعداد بازدید :  111