شماره ۴۹۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
کفاشیان در نامه‌ای به سرافراز تهدید به تعطیلی لیگ ‌برتر کرد
جدال دوباره صداوسیما و فوتبال
بهروان در گفت‌وگو با «شهروند»: ‌پول آگهی‌های فوتبال کجا می‌رود؟

شهروند| بحث حق پخش بازی‌های لیگ‌برتر از ابتدای لیگ امسال یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌ها و فدراسیون فوتبال بوده است تا جایی یک بار به پخش نشدن بازی‌های لیگ نیز انجامید اما به نظر می‌رسد این اتفاق دستاورد مثبتی که نداشته هیچ، کار را نسبت به سال‌های گذشته هم به جای بدتری رسانده است.
بازشدن گره بدون پول
شاید زمانی که کفاشیان و تاج در فدراسیون خیلی محکم برای اولین بار در هفته دوازدهم لیگ‌برتر‌ سال‌جاری پای ماجرای حق پخش ایستادند و اعلام کردند که تا صداوسیما پول واقعی حق پخش را ندهد، حاضر به راه دادن دوربین‌ها نیستند،‌ خیلی‌ها آنها را تشویق کرده و فکر می‌کردند که به نتیجه‌ای ختم می‌شود اما بعد از 2 هفته صداوسیما بود که روی حرفش ایستاد و یک‌هشتم آن چیزی را که فدراسیون می‌خواست توافق کرد. فدراسیون نیز ناگهان تغییر موضع داده و درهای ورودی ورزشگاه‌ها را به روی دوربین‌ها باز کرد.
پخش مجانی 20 هفته
تا به حال که 20 هفته از لیگ برتر می‌گذرد،‌ هنوز یک ریال هم به سازمان‌لیگ از سوی صداوسیما پرداخت نشده است تا باشگاه‌ها که خیلی پیشتر به درآمد حاصل از حق‌پخش دل بسته بودند،‌ این روزها به‌شدت تحت فشار قرار بگیرند. حداقل تا سال‌های گذشته اگر مبلغ کمتری در کل با صداوسیما توافق شده بود،‌ از سوی آنها پرداخت می‌شد اما امسال به نظر خبری از پول نیست.
این بار لیگ تعطیل می‌شود!
به نظر می‌رسد تهدید و تحریم روی صداوسیمایی‌ها هیچ تاثیری ندارد و فوتبالی‌ها نیز صبرشان لبریز شده است. روز گذشته علی‌کفاشیان در نامه‌ای به سرافراز اعلام کرد: «از آنجایی که تاکنون سازمان صداوسیما نسبت به تعهدات خود برای پرداخت حق‌پخش تلویزیونی فصل 93-94 اقدام نکرده، این امر مراجعه‌ها و تماس‌های متولیان باشگاه‌های کشور و سازمان لیگ را به دنبال داشته است. لذا مزید امتنان خواهد بود، به منظور جلوگیری از بروز بحران پیش روی فوتبال و تعطیلی احتمالی لیگ با توجه به وضع مالی باشگاه‌ها و همچنین جهت رفع بخشی از مشکلات حاد به‌وجود آمده، دستورات لازم را برای پرداخت وجه مورد نظر صادر فرمایید.»
بهروان:  زورمان به تلویزیون نمی‌رسد
غلامرضا بهروان،‌ رئیس کمیته مسابقات سازمان‌لیگ و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون درباره تهدید کفاشیان به «شهروند» می‌گوید:‌ «تا به امروز یک ریال هم از صداوسیما بابت حق پخش رقابت‌های امسال دریافت نکردیم که خنده دار است. خدمات باشگاه‌ها ارایه فوتبال است و باید بابت این خدمات پول دریافت کنند اما صداوسیما بلد است فقط بابت سریال‌ها و فوتبال‌های خارجی پول بدهد. من یک سوال دارم مگر صداوسیما آگهی‌هایی که قبل از فوتبال،‌ بین‌نیمه و بعد از فوتبال پخش می‌کند برایش درآمد ندارد؟ پس پول این آگهی‌ها کجا می‌رود؟» وی همچنین می‌افزاید: «بار قبلی نیز پای حرفمان ایستادیم اما تمام مقامات مملکتی گفتند که مردم را از فوتبال محروم نکنید. حالا من هم می‌گویم که نتیجه‌اش این شده که می‌بینید باشگاه‌ها پول ندارند. الان در لیگ‌های یک و دو تیم‌ها به شبکه‌های استانی پول می‌دهند تا بازیشان پخش شود. کجای دنیا این اتفاق رخ می‌دهد که تلویزیون هم برنامه‌اش را پر کند و هم پول بگیرد؟ آقایان بیایند و شفاف بگویند که برای فوتبال‌های خارجی و همین جام ملت‌های آسیا چقدر پول داده‌اند. پخش کردن دیدار فلسطین و اردن مهمتر است یا کمک کردن به فوتبال کشورمان؟ ما که دیگر زورمان به تلویزیون نمی‌رسد و آنها به فوتبال زور می‌گویند.»

 


تعداد بازدید :  76