شماره ۴۹۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
سردسته باند 11 بار سابقه زندان در پرونده‌اش دارد
پیمان سرقت در سفر به امارات

شهروند| پسر جواني كه در مدت 11‌سال 11 بار دستگير و زنداني شده بود، براي بار دوازدهم به اتهام سرقت دستگير شد. اين پسر جوان پس از آشنايي با همدستانش در امارات، يك باند سرقت راه‌اندازي كرد و دست به دزدي‌هاي سريالي با شيوه هاي مختلف می‌زد.
چند ماه پيش کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «سعید» 35ساله با داشتن11 سابقه دستگیری پس از آزادی از زندان با ایجاد یک گروه جدید اقدام به سرقت به شیوه زاغ‌زنی در مقابل مراکز مالی و تجاری به‌ویژه شعبات بانکی می‌كند. اين مجرم پيش از اين 11 بار در مدت 11‌سال به اتهام‌هاي زورگیری، سرقت مسلحانه، نزاع و درگیری، تجاوز، کیف‌قاپی، ایجاد مزاحمت برای مردم، جیب‌بری و سرقت داخل خودرو، دستگير و روانه زندان شده بود.
بنابراين با توجه به اطلاعات موجود در سوابق «سعید»، کارآگاهان مخفیگاه وی را در منطقه جوادیه راه‌آهن شناسايي کردند. شناسایی دیگر اعضای گروه در دستورکار قرار گرفت و هویت دو عضو دیگر گروه به نام‌های «پرویز» 38ساله و «علیرضا» 37ساله نیز مشخص و مخفیگاه آنها نیز در مناطق خاوران و ستارخان شناسایی شد.
با شناسایی دقیق مخفیگاه هر 3 متهم پرونده، اعضای این باند، در مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند. هر 3 متهم در همان تحقیقات نخست لب به اعتراف گشودند و به سرقت‌های سریالی داخل خودرو به شیوه زاغ‌زنی اعتراف کردند.
«علیرضا» و «پرویز» که تا پیش از دستگیری فاقد هرگونه سابقه دستگیری بودند، درخصوص نحوه آشنایی خود با سعید به کارآگاهان گفتند: «در مسافرتی که به شهر دوبی در کشور امارات داشتيم با سعيد آشنا و دوست شديم. پس از آن‌که به کشور بازگشتيم، سعید با ما تماس گرفت و پس از مدتی پیشنهاد تشکیل گروه را به ما داد.»
با دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه هشتم آگاهی، دعوت از مالباختگانی که پس از خروج از شعبات بانکی مورد سرقت پول نقد قرار گرفته بودند، انجام و تعدادی از آنها در همان مواجهه حضوری اولیه متهمان را شناسايي کردند.
یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهمـــان، در اظهاراتــش به کارآگاهان گفت: «28 آبان‌ سال 93، 9‌میلیون تومان از بانک گرفتم. پول را زیر صندلی جلو قرار دادم. در راه یک خودرو پراید سفیدرنگ از پشت سر با من تصادف کرد؛ زمانی که برای بررسی میزان خسارت تصادف از ماشین پیاده شده بودم، یکی از همین متهمان که به تنهایی در ماشین حضور داشت، از ماشین پراید پیاده شد. درحال بررسی میزان خسارت و نحوه پرداخت آن از سوی راننده پراید بودیم که ناگهان یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 با عبور از کنار خودرو من اقدام به شکستن شیشه سمت صندلی شاگرد کرد و در یک لحظه سرنشین عقب موتور، کیف حاوی 9‌میلیون تومان من را دزديد و فرار كردند؛ لحظه‌ای که قصد داشتم تا سوار ماشین شده و آنها را تعقیب کنم، متوجه شدم که آنها همزمان با انجام سرقت، لاستیک خودرو را نیز پنچر کرده‌اند.»
مالباخته ديگري پس از شناسایی «سعید» به کارآگاهان گفت: «پس از گرفتن پول، کیف پول را در داخل ماشین و روی صندلی شاگرد گذاشتم. در‌های خودرو را نیز قفل و شیشه‌های ماشین را به صورت کامل بالا کشیده بودم که ناگهان در پشت چراغ قرمز چهارراه، هر دو شیشه سمت شاگرد و راننده تخریب شد. شوکه شده بودم، سارقان از همین فرصت کوتاه استفاده کردند و پس از سرقت بسته حاوی پول‌ها با موتورسیکلت از محل متواری شدند و من نیز با توجه به فرار آنها در خلاف جهت مسیر خودروها نتوانستم آنها را تعقیب کنم.»
با توجه به اعتراف متهمان به سرقت داخل خودرو به شیوه زاغ‌زنی مالباختگان در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق میدان آزادی، میدان جمهوری، ولی‌عصر، شوش، خانی‌آباد، افسریه، اسلامشهر و به منظور شناسایی سایر مالباختگان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا براي طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.

 


تعداد بازدید :  142