شماره ۴۹۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
تبعید، حبس و شلاق
حکم اغتشاشگران بیمارستان اردبیل

شهروند| حکم قطعی برای برهم‌زنندگان نظم و امنیت در بیمارستان فاطمی اردبیل پس از 3ماه صادر شد. متهم ردیف اول این پرونده به 7‌سال و 6ماه حبس، در مجموع 115ضربه شلاق و 2‌سال تبعید به شهرستان ایرانشهر در استان سیستان‌وبلوچستان محکوم شده است. از 9متهم دیگر نیز یک‌نفر تبرئه و 8نفر دیگر نیز به تناسب جرایم به حبس و شلاق محکوم شده‌اند.
حجت‌الاسلام قاصدی، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: دستگاه قضایی با هرگونه اعمال و جرایم خشن و برهم‌زنندگان آرامش جامعه برخورد کرده و در این زمینه هیچ‌گونه چشم‌پوشی نخواهد داشت.
عصر یکشنبه 25آبان‌ماه ‌سال‌جاری درگیری خونینی میان دو گروه مردان خشن در اردبیل رخ داد. مردان جوان با قمه و قداره به جان هم افتادند که در این میان عده‌ای زخمی و راهی بیمارستان سبلان در خیابان وحدت شدند. پزشکان پس از مداوای ابتدایی در بیمارستان، آنها را برای درمان تکمیلی به بیمارستان فاطمی انتقال دادند. در این میان مردان جوان که هنوز دست از دعوا برنداشته بودند، سراسیمه راهی بیمارستان سبلان شدند تا بار دیگر به‌ جان گروه دیگری از مردان بیفتند. آنها وقتی دریافتند زخمی‌ها برای مداوا به بیمارستان دیگری رفته‌اند سراسیمه با دیگر همدستانشان به بیمارستان فاطمی رفتند اما به محض روبه‌رو شدن با طایفه طرف مقابل بار دیگر به جان هم افتادند و صحنه هولناکی را رقم زدند.
در این حادثه دوتن از ماموران حراست بیمارستان و یک مامور نیروی انتظامی با سلاح سرد افراد درگیر زخمی شدند. برهم‌زنندگان آرامش بیمارستان با وجود متواری شدن بلافاصله توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی استان شدند. انتشار فیلم ویدیویی این درگیری از صداوسیما و فضای مجازی حواشی زیادی به‌وجود آورده و موجب اعتراض مسئولان و مردم استان به پخش‌کنندگان تصاویر حادثه شد.
حالا رییس کل دادگستری استان اردبیل اعلام کرده است که اغتشاشگر  اصلی  بیمارستان فاطمی  اردبیل به 7 سال و 6 ماه حبس، 511 ضربه شلاق و 2 سال تبعید محکوم شده و  از  9متهم دیگر نیز یک‌نفر تبرئه و 8نفر دیگر نیز به تناسب جرایم به حبس و شلاق محکوم شده‌اند.


تعداد بازدید :  134