شماره ۲۹۰۷ | ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
روزی که نقاب دروغ از چهره صهیونیست‌ها افتاد
رسوایی اتمی رژیم کذاب و بی‌آبرو شدن توسط یک جاسوس

  [شهروند] مسلح شدن ایالات متحده به سلاح هسته‌ای قواعد نظم جهانی را بر هم زد، اما اتحاد جماهیر شوروی به عنوان رقیب مستقیم و بلافصل ابرقدرت غرب، تنها چهار سال زمان لازم داشت تا با انجام نخستین آزمایش اتمی خود خواب خوش هسته‌ای آمریکا را به کابوس مبدل کند.

دست یافتن روس‌ها به سلاح اتمی واقعیتی بود که آمریکایی‌ها توان پذیرش آن را نداشتند و نتیجه این که برای آرام کردن خود از همان ابتدا بحث دزدی اطلاعات و دستبرد مسکو به داشته‌های اتمی ایالات متحده را مطرح کردند.

اعدام روزنبرگ‌ها و آغاز مسابقه داغ اتمی
دیدگاه متوهمانه آمریکایی‌ها در نهایت قربانی‌هایی می‌خواست که دستگاه حاکمه در واشینگتن آن را در قامت یک زوج کمونیست بدشانس آمریکایی یعنی ژولیوس روزنبرگ و اثل روزنبرگ پسندید و به نمایش گذاشت. دیوید برادر اثل، در آزمایشگاه هسته‌ای لوس آلاموس خدمت می‌کرد و دادگاه به این نتیجه رسید که او اسرار اتمی آمریکا را به خواهر و شوهر خواهر کمونیست خود داده و آن‌ها نیز این اسناد و مدارک را در اختیار روس‌ها گذاشته‌اند. همان زمان بسیاری عقیده داشتند ایالات متحده می‌خواهد دستیابی روس‌ها به بمب اتمی را به جاسوسی ربط دهد تا توانمندی‌های اتحاد جماهیر شوروی زیر سوال برود. جولیوس و اثل روزنبرگ در نهایت به همین جرم اعدام شدند، اما موفقیت شوروی به نوعی راه را برای ورود دیگر کشورها به باشگاه کشورهای صاحب سلاح هسته‌ای باز کرد. در سال 1952 انگلستان نیز تجهیز خود به سلاح اتمی را رسماً اعلام کرد. سال 1960 میلادی نوبت ژنرال دوگل بود هسته‌ای شدن فرانسه را به فرانسوی‌ها مژده بدهد. چهار سال پس از این تاریخ، چین نیز وارد باشگاه دارندگان سلاح هسته‌ای شد تا همه اعضای دائم شورای امنیت اتمی شده باشند. پس از گذشت یک دهه یعنی در سال 1974 میلادی این هند بود که وارد حیطه ممنوعه شد و رقیب سنتی خود یعنی پاکستان را ترغیب کرد 24 سال بعد یعنی در 1998 میلادی آزمایش نخستین سلاح اتمی خود را جشن بگیرد. سال 2006 میلادی کره شمالی آخرین این پازل فوق را تکمیل کرد و از آن زمان تاکنون این 8 کشور به عنوان تنها دارندگان رسمی سلاح هسته‌ای در جهان به شمار می‌روند.  

خنجر یهودی سابق در پشت صهیونیست‌ها
علاقه فرانسوی‌ها به تجهیز موذی‌ترین دیکتاتورها و رژیم‌های جهان به سلاح‌های مخرب برای ما ایرانی‌ها اثبات شده است، زیرا هنوز و همچنان یادمان هست که چگونه پاریس قصد داشت صدام حسین را با ساخت نیروگاه هسته‌ای تموز به سلاح اتمی مجهز کند. در دهه 70 میلادی دیگر برای همه قطعی شده بود که رژیم صهیونیستی با کمک‌ فرانسوی‌ها به سلاح هسته‌ای مجهز شده است، اما تل آویو سعی می‌کرد تمام اخبار را به عنوان شایعاتی ساخته و پرداخته دشمنان این رژیم تکذیب کند. سیاست حاشا برقرار بود تا این که چهارم اکتبر 1986 میلادی یعنی 37 سال پیش، روزنامه ساندی ‌تایمز چاپ انگلستان، با انتشار اسناد و مدارکی مجهز بودن صهیونیست‌ها به بمب اتمی را ثابت کرد. این اسناد توسط مردخای وانونو، یک مهندس سابق نیروگاه اتمی دیمونا واقع در فلسطین اشغالی، در اختیار روزنامه انگلیسی قرار داده شده بود. وانونو یک یهودی مراکشی‌الاصل بود که سال 1963 به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام نیروگاه هسته‌ای دیمونا درآمده بود. او پس از چند سال به مسیحیت گروید و در استرالیا ساکن شد. نشست و برخاست وانونو با فعالان ضدجنگ و جنگ‌افزارهای هسته‌ای او را به سمت افشاگری و رسوا کردن سران تل آویو در نزد جهانیان سوق داد. افشاگری وانونو شک همه را به یقین مبدل کرد، هرچند او خیلی زود هدف انتقام‌جویی قرار گرفت و سال 1986 میلادی طی سفر به ایتالیا توسط عوامل موساد ربوده و به سرزمین‌های اشغالی برده شد تا به جرم جاسوسی و خیانت به 18 سال حبس محکوم شود.  


تعداد بازدید :  92