شماره ۲۹۰۷ | ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست
اسلامی: توسعه فناوری هسته‌ای در بخش‌های انرژی و غیرانرژی

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «فناوری هسته‌ای هم در بخش انرژی و هم غیرانرژی کاربرد دارد و ما توانسته‌ایم در بخش انرژی به سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی حرکت کنیم، زیرا تغییرات آب و هوایی و اقلیم، دنیا را به سمت انرژی‌های پاک هدایت کرده است.»
جمعی از میهمانان شرکت‌کننده در سی‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده تهران و آزمایشگاه‌های تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

توسعه فناوری هسته‌ای ایران
محمد اسلامی در این دیدار تصریح کرد: « بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تولید 20هزار مگاوات برق هسته‌ای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنیم. هم اکنون دارای نیروگاه هزار مگاواتی هستیم که موجب صرفه‌جویی در مصرف 90 میلیون بشکه نفت و نیز مانع تولید 58 میلیون متر مکعب گازهای گلخانه‌ای شده است. باید توجه داشت که صرفه‌جویی و پرهیز از مصرف سوخت‌های فسیلی نیاز امروز مردم و لازمه حفظ محیط زیست است، زیرا تولید گازهای گلخانه‌ای موجب تغییرات اکوسیستم شده است.»
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: «در بخش غیرانرژی توانسته‌ایم 60 نوع رادیودارو تولید کنیم به‌طوری‌که اکنون تعدادی از این داروها صادر می‌شود. همچنین حدود یک میلیون بیمار از این داروها در داخل کشور استفاده می‌کنند.»
او افزود: «حجم تولید رادیوداروها بخش قابل ملاحظه‌ای از نیاز بیماران داخلی و خارجی را پاسخ می‌دهد. این در‌حالی است که اگر صنعت هسته‌ای نداشتیم و قادر به غنی‌سازی اورانیوم نبودیم، نمی‌توانستیم تولید رادیوداروها را تولید کنیم.»

آنها بر تهمت‌های خود اصرار می‌ورزند
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و همواره انرژی صلح‌‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کند، اظهار کرد: «جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که در استراتژی‌ امنیت ملی خود به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و برنامه‌ای برای آن ندارد. اما بارها شاهد بوده‌ایم که آنها با فشارهای فراوان بر تهمت‌های خود اصرار می‌ورزند.»

چرایی ضرورت اجرای سیاست «درهای باز و نوآوری باز»
اسلامی درباره لزوم اجرای سیاست «درهای باز و نوآوری باز» و امکان بازدید اقشار و افراد مختلف از توانمندی‌های صنعت هسته‌ای بیان کرد: «سال‌هاست که با روایتگری‌های ظالمانه، دروغ‌پردازی‌های سنگین و سیاه‌نمایی‌های فراوان مواجه هستیم. دشمنان ما در دنیا با کار سیاسی و رسانه‌ای به گونه‌ای اذهان را به سمتی هدایت می‌کنند که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران غیرصلح‌آمیز است و مطابق موازین آژانس نیست. با امکان بازدید اقشار و افراد مختلف از توانمندی‌های هسته‌ای می‌توانیم مقابل دروغ‌‌پردازی‌های جهانی، شفافیت ایجاد کنیم.»


تعداد بازدید :  26