شماره ۲۹۰۷ | ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۲ مهر
صفحه را ببند
٣ نکته از بیانات رهبر انقلاب در دیدار سفرای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت
تشبیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به قمار محکوم به باخت

عبدالباسط انصاری|  رهبر معظم انقلاب پیش از ظهر سه‌شنبه به مناسبت ولادت پیامبر اعظم و به رسم هرساله در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت، به ایراد بیاناتی در رابطه با مسائل روز دنیا و جهان اسلام پرداختند که حاوی نکاتی به شرح ذیل است:
١-پشت پرده توطئه قرآن‌سوزی
رهبر انقلاب با اشاره به اهانت‌های اخیر به ساحت قرآن کریم و قرآن‌سوزی در اروپا، این مسئله را یک «طراحی پشت پرده» و ناشی از «احساس خطر قدرت‌های زورگو از تعالیم قرآن کریم» به سبب «تهدید بودن مفاهیم والای قرآن برای قدرت‌های فاسد» خواندند.
**مفاهیم بلند قرآن کریم در زمینه‌های مختلف، از حقوق بشر تا حقوق خانواده، از مسائل علمی و خلقت جهان تا تاریخ ادیان و پیامبران، خاصه با اعجاز کلمات و عبارات زیبای آن، به نحوی منجر به رشد قابل توجه گرایش غربی‌ها به اسلام، در دهه‌های اخیر شده‌است که یقینا دشمنان اسلام، از این مسئله احساس خطر کرده و درصدد تصویرسازی منفی از دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن و قبح‌شکنی از توهین به آن و تلاش برای شکستن قداست قرآن کریم هستند. لذا احساس خطر قدرت‌های زورگو از مفاهیم کتاب مقدس قرآن، با ظرافت در بیانات رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

٢-اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با دشمن مشترک مسلمان
مقام معظم رهبری با اشاره به دخالت و زورگویی آمریکا در منطقه، خواستار اتخاذ سیاست واحد در برابر آمریکا شدند. ایشان در این باره عنوان کردند: «امروز آمریکا به کشورهای منطقه ضربه سیاسی و اقتصادی می‌زند، نفت سوریه را می‌دزدد، داعش ظالم و وحشی و خونخوار را در اردوگاه‌های خود محافظت و نگهداری می‌کند... اما اگر همه متحد باشیم و ایران، عراق، سوریه، لبنان، عربستان، مصر، اردن و کشورهای حاشیه خلیج فارس خط مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلی اتخاذ کنند، قدرت‌های زورگو نمی‌توانند و جرأت نمی‌کنند در امور داخلی و سیاست‌خارجی آنها دخالت کنند».
**رهبر انقلاب در چارچوب کلان ایده وحدت و اتحاد کشورهای اسلامی، با هدف ممانعت از مشغول شدن این کشورها به اختلاف با یکدیگر و توجه دادن به دشمن مشترک یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، به افشای چندین باره سیاست‌های زورگویانه و مداخله‌گرانه آمریکا در منطقه و ضرورت اتحاد در مقابل آمریکا پرداخته و این رویکرد را نه از بابت جنگ‌طلبی، بلکه به جهت «جلوگیری از جنگ‌افروزی آمریکا» خواندند. تاکید بر اتحاديه منطقه‌ای در مسائل اساسی و اشاره به زورگویی و دخالت‌های آمریکا در منطقه به عنوان یک مسئله اساسی، نشان از نگاه راهبردی رهبری به مسائل منطقه و نگاه استراتژیک به وحدت کشورهای اسلامی برای حل این‌گونه مسائل دارد.

٣-تشبیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به قمار محکوم به باخت
رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیانات‌شان با اشاره به زمزمه‌های عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی بیان داشتند: «قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانند شرط‌‌بندی روی اسب بازنده، محکوم به باخت است، چرا که نهضت فلسطین امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از همیشه است و رژیم غاصب، رفتنی و در حال مرگ است.» ایشان همچنین با اشاره به ناکام ماندن طرح از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی و کینه آنان از کشورهای اسلامی، عنوان کردند: «امروز این رژیم نه فقط از جمهوری‌اسلامی ایران،‌ بلکه از همه کشورهای اطراف خود همچون مصر و سوریه و عراق نیز لبریز از کینه و غیظ است.»
**آیت‌الله خامنه‌ای با ایراد این سخنان درصدد تبیین نگاه واقع‌بینانه به رژیم صهیونیستی و سیاست‌های منطقه‌ای این رژیم برای دولت‌های منطقه و حکام کشورهای اسلامی بوده و به دنبال اعتبارزدایی از مبنای سیاست عادی‌سازی با تشبیه آن به یک قمار محکوم به باخت هستند. تشبیه این حرکت به قمار محکوم به باخت، توام با تاکید بر کینه صهیونیست‌ها از کشورهای اسلامی به سبب ناکامی طرح نیل تا فرات را باید در این چارچوب ارزیابی کرد. رهبری در حقیقت به دنبال توجه دادن حکام مسلمان به میل سیری‌ناپذیر اشغالگری و توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی با یادآوری طرح نیل تا فرات هستند تا حکام مسلمین را از رویا و خیال خام دوستی و همزیستی با این رژیم، از طریق عادی‌سازی خارج کنند.

 


تعداد بازدید :  170