معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز با بیان اینکه پروژه مترو به غرور مردم اهواز ضربه زده است، گفت: «در بررسی اسناد موجود شرکت کیسون، متوجه شدیم که این شرکت حدود ۲هزار میلیارد تومان به شهرداری اهواز بدهکار است.»
مهدی آذربایجانی با بیان اینکه یکی از راههای برطرفشدن مشکلات شهر اهواز جذب سرمایهگذار است، اظهار داشت: «بسته سرمایهگذاری که آن را بتوانیم به عنوان یک بسته قابل مصرف معرفی کنیم، هنوز آماده نشده، چراکه بستهای را آماده میدانیم که همه مجوزهای لازم برای آن گرفته شده باشد و سرمایهگذار بدون نگرانی از طیشدن روند مجوزها بتواند کار خود را آغاز کند.»
او افزود: «همکاران ما در حال کار روی این موضوع هستند که با حضور سرمایهگذار بخشی از مشکلات را برطرف و خدماترسانی به شهروندان را تسریع کنند.»
معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز تصریح کرد: «در بودجه سال 1402 بیش از 5هزار و 800میلیارد تومان اعتبار در حوزه سرمایهگذاری دیده شده، اما تاکنون آییننامه سرمایهگذاری شهرداریها مانعی برای آن شده و تلاش داریم با تجدیدنظر در آییننامه جدید یا با گرفتن یک مجوز بتوانیم کار سرمایهگذاری را سرعت بدهیم.» آذربایجانی با بیان اینکه تاکنون همکاران ما اقدامات خوبی برای جذب سرمایهگذار انجام دادهاند، گفت: «موقعیت سرمایهگذاری برای احداث یک پارک شهربازی بزرگ در منطقه کیان شهر اهواز ایجاد کردیم که کارهای آن در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از مقدمات طرح تا عقد قرارداد را تا پایان امسال انجام دهیم.»
او در ادامه به جذب سرمایه در حوزه خرید اتوبوس اشاره کرد و افزود: «وضعیت شهر اهواز از نظر حملونقل عمومی بحرانی است، به ویژه در حوزه اتوبوسرانی که بیشترین حجم حملونقل عمومی را به دوش دارد، وضعیت خوبی نداریم. تعداد زیادی از اتوبوسها از رده خارج شده و قابل بهرهبرداری نیست. آرامآرام درحال اورهال برخی از آنها هستیم که وارد چرخه حملونقل عمومی شوند. 129 دستگاه اتوبوس در قرارداد با دو شرکت بزرگ داخلی ایرانخودرو و عقابافشان خریداری شده که 55 دستگاه آن اکنون در حال خدماترسانی هستند.»
معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز درباره املاک شهرداری گفت: «املاک شهر را به سه دسته تقسیمبندی کردیم که یک دسته املاکی است که قابلیت سرمایهگذاری دارند و آنها را به سازمان مشارکتها اعلام کردیم تا بستههای سرمایهگذاری درخصوص این املاک را آماده کنند. بخشی از املاک فعلا ارزش سرمایهگذاری ندارند، اما بعدها میشود روی آنها سرمایهگذاری کرد. بخشی از زمینها نیز اگر مصرف نشوند، امکان از دست رفتن آنها وجود دارد، 350 میلیارد از بودجه شهرداری در فروش این املاک دیده شده تا برای پروژههای عمرانی هزینه شوند.»
او درباره وضعیت پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: «در بررسی که از اسناد موجود شرکت کیسون داشتم، متوجه شدم این شرکت نزدیک به 2هزار میلیارد تومان به شهرداری اهواز بدهکار است.»
معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز با بیان اینکه پروژه مترو به غرور مردم اهواز ضربه زده است، ادامه داد: «شرکت کیسون ادعا دارد که حدود هزار میلیارد تومان طلبکار است و هنوز نتوانسته این ادعای خود را به اثبات برساند. این شرکت در قسمت سازه حدود 30درصد پیشرفت داشته که با تعدیل بیشتر از 2هزار میلیارد پول گرفته است.»
او ادامه داد: «اکنون ردی قطعی گرفتن کارگاهها را از دادگاه داریم و با پیمانکاران وارد مذاکره برای عقد قرارداد جدید شدیم. امروز اراده شهرداری و حاکمیت بر این است که پروژه قطار شهری اهواز به نتیجه برسد.»