شماره ۲۸۹۷ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور
صفحه را ببند
تاج: این رفتارها زیبنده ما نیست!

[ شهروند ]  امشب پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان النصر پرستاره خواهد بود و تا با این دیدار به استقبال فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برود. در حاشیه آخرین تمرین پرسپولیس قبل از این دیدار که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال انجام شد؛ تاج در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به برخی از ابهامات پاسخ بدهد.
 مهدی تاج درخصوص دیدار فردا شب پرسپولیس و النصر گفت: «مجموعه کشور ما تلاش کردند که این مسابقه به بهترین شکل انجام شود. کسری‌هایی در استادیوم آزادی داشتیم که برطرف شد و کسری‌های دیگر هم به مرور در حال برطرف شدن است. شما دو هفته پیش اگر به ورزشگاه آزادی می‌‌آمدید، با الان تفاوت بسیاری داشت و الحمدلله قرار است از این بهتر هم شود. امروز آقای هاشمی، وزیر محترم ورزش به استادیوم آزادی آمدند و بازدید کاملی داشتند. دستوراتی هم ایشان داشتند که ان‌شاءالله فردا انجام خواهد شد و امیدواریم النصری‌ها هم راضی باشند اگرچه مربی آنها در گفت‌وگو با ما اعلام کرد که از شرایط راضی هستند.»
تاج در ادامه درخصوص ذوق‌زدگی عجیب مردم در مواجهه با کاروان النصر تصریح کرد: «این رفتارها زیبنده ما نیست. پرسپولیس تیم بزرگی است و یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران و آسیاست. سه نماینده خوب در این مسابقات داریم که باید از آنها حمایت کنیم. در کل تصور می‌کنم که شرایط عادی خواهد شد.»
رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص مستقر شدن تکنولوژی کمک داور ویدیویی گفت: «از ابتدا اطلاع دقیق داشتم که انجام مسابقات جام باشگاه‌ها بدون «وی‌ای‌آر» امکان ندارد. وقتی هم که آقای وینسور جان (دبیرکل AFC) این موضوع را اعلام کرد، از همان روزها در فکر بودیم که تدارک خرید این امکانات را ببینیم. قبل از قرعه‌کشی هم به‌دنبال این بودیم که «وی‌ای‌آر» را در دو ورزشگاه آزادی و نقش جهان مستقر کنیم. الحمدلله امروز دیدید که این تکنولوژی در استادیوم آزادی مستقر شد و 16نفر هم به‌عنوان تیم داوری و این تکنولوژی به ایران آمدند. در هفت ورزشگاه ان‌شاءالله به‌زودی از این تکنولوژی بهره خواهیم برد.»
او درخصوص میزبانی تیم‌های ایرانی از نمایندگان عربستان افزود: «در آخرین روزی که برای حل این موضوع فرصت داشتیم، تا ساعت 12شب وقت داشتیم که رضایت عربستان را جلب کنیم، چراکه می‌دانید در این پرونده آنها شاکی بودند و نه ما. AFC هم اعلام کرده بود که برای اعطای میزبانی حتما باید تفاهمنامه امضا شود. در نهایت من به عربستان سفر کردم و با آقای یاسر صحبت داشتم و در نهایت ساعت 2بعدازظهر بود که یک تفاهمنامه گسترده امضا کردیم. دیروز هم سفیر عربستان به فدراسیون فوتبال آمد و در تلاش هستیم که ارتباط بهتری با عربستان داشته باشیم.»
تاج درخصوص شرایط نامطلوب چمن استادیوم آزادی گفت: «از نظر من چمن ورزشگاه باید تعویض شود. اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که یا چهار ماه لیگ به تعویق بیفتد، یا مسابقات استادیوم آزادی را به استادیوم دیگری منتقل کنیم، این اتفاق عملی می‌شود اما در غیراین صورت باید با ترمیم کردن آن سر کنیم! الان هم چمن نسبت به قبل بهتر است، اما مطلوب نیست.»
تاج درخصوص کنگره AFC‌افزود: «برای صدور مجوز حرفه‌ای جلسه‌ای در مالزی داشتیم که نمایندگان ما هم در آنجا حضور داشتند. خبر خوب این بود که در میان 12کشوری که در این کنگره حاضر بودند، ما کمترین میزان بدهی را داشتیم. به‌طورکلی 1500پرونده باز در AFC وجود دارد که فقط 30عدد مربوط به کشور ماست. ما جزو 6کشوری هستیم که در فوتسال هم برنامه‌ریزی برای اخذ مجوز حرفه‌ای را داریم. در بخش زنان هم 15مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها داده شده است که دو مورد برای کشور ماست. در مورد کره‌جنوبی هم باید بگویم که همین فرپلی‌ای که ما الان درحال انجام آن هستیم، کره‌جنوبی هم انجام داده با این تفاوت که در کره 70درصد درآمدها باید برای قراردادها باشد و 30درصد برای زیرساخت‌ها. این نشان می‌دهد که ما کار خوبی را انجام دادیم. نماینده یوفا هم اعلام کردند که فرپلی مالی را برای اروپا هم قرار است خیلی سختگیرانه‌تر انجام دهند.»
او در پایان درخصوص پرونده سپاهان و کسر امتیاز از این تیم گفت: «سپاهان باید از ظرفیت قانونی‌ای که در اختیارش است، استفاده کند. آنها می‌توانند اعتراض خود را به استیناف اعلام کنند.»


تعداد بازدید :  88