شماره ۲۸۹۷ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور
صفحه را ببند
کوتاه از جهان

نیویورک تایمز: نشست سازمان ملل همزمان با افزایش اختلافات برگزار می‌شود؛ نیویورک تایمز نوشت: «نشست مجمع عمومی سازمان ملل همزمان با افزایش اختلاف‌ها بین کشورها و خواسته‌های فزاینده کشورهای «جنوب جهانی»، گروه غیررسمی کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته، برای توجه بیشتر به بحران‌های آنها برگزار می‌شود.» (ایرنا)

توافق امنیتی تهران-بغداد؛ محور رایزنی مقام‌های عراقی و سازمان ملل؛ منابع خبری از دیدار و رایزنی وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق، مشاور امنیت ملی عراق و فرستاده سازمان ملل در این کشور در مورد توافق امنیتی تهران و بغداد خبر دادند. (ایسنا)

تیراندازی صهیونیست‌ها به یک فلسطینی به بهانه انجام عملیات استشهادی؛ ارتش رژیم اشغالگر از تیراندازی به سمت یک فلسطینی در کرانه باختری خبر داد و مدعی شد این فرد قصد انجام حمله داشته است. (تسنیم)
 
تعداد تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در سال‌جاری از مرز ۵۰۰ مورد گذشت؛ آمارهای منتشر شده از سوی آرشیو ملی خشونت‌های مسلحانه در آمریکا نشان می‌دهد تیراندازی‌های جمعی در این کشور در سال ۲۰۲۳ تاکنون، از مرز ۵۰۰ مورد گذشته است. (تسنیم)
 
تحولات اوکراین| ناتو خود را برای درگیری طولانی با روسیه آماده می‌کند؛ به عقیده اردوغان، صلح در اوکراین هیچ بازنده‌ای ندارد، مخالفت زلنسکی با واگذاری مناطقی به روسیه، پیش‌بینی ترامپ درباره شکست کی‌یف، تقویت رهبری روسیه در بازار گندم جهان و به‌گفته لاوروف غرب در حال جنگ با روسیه است، از مهم‌ترین رویدادها پیرامون جنگ هستند. (تسنیم)

انگلیس: روسیه چتربازهای خود را در مناطق عملیاتی مستقر کرده است؛ رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرد که دست‌کم پنج هنگ از نیروهای هوابرد روسیه در چند کیلومتری خط مقدم در منطقه «روبوتین» مستقر شده‌اند. (فارس)

ادعای علی‌اف: ارمنستان شهروندان مفقودشده ما را شکنجه می‌دهد؛ رئیس‌جمهوری، جمهوری آذربایجان مدعی شد که شهروندان مفقودشده این کشور توسط ارمنستان شکنجه، به قتل رسیده و در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند. (فارس)

رژیم صهیونیستی از بیم عملیات‌های مقاومت از صهیونیست‌ها خواست سلاح حمل کنند؛ پلیس رژیم صهیونیستی بعد از دریافت حدود 70گزارش درباره احتمال انجام عملیات‌های استشهادی، از شهرک‌نشینان خواست با خود سلاح حمل کنند. (فارس)

ایتالیا برای ورود مهاجران تدابیر سختگیرانه‌تری اتخاذ می‌کند؛ دولت ایتالیا اعلام کرد که قوانین سختگیرانه‌تری برای ورود مهاجران به این کشور در پارلمان کشور تصویب خواهد کرد. (ایرنا)

رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی: زمان بازگرداندن نتانیاهو به خانه‌اش رسیده است؛ رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی با حمله به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، گفت که نتانیاهو فردی دروغ‌پراکن و سمی است که باید هرچه سریع‌تر قدرت از او گرفته شده و به خانه‌اش بازگردانده شود.(ایرنا)

مالزی به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاران چینی؛ در جریان سفر یک‌روزه انورابراهیم، نخست‌وزیر مالزی به چین، سه توافقنامه همکاری بین شرکت‌های مالزیایی و چینی ازجمله در زمینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در مالزی امضا شد. (ایرنا)

بانک جهانی: از هر ۴ فلسطینی یک نفر زیر خط فقر زندگی می‌کند؛ بانک جهانی با انتشار گزارشی اعلام کرد، با توجه به شرایط بد معیشتی فلسطینی‌ها بر اثر نابرابری اقتصادی میان مناطق فلسطینی و اراضی اشغالی، از هر چهار فلسطینی یک نفر زیر خط فقر قرار دارد. (ایسنا)

 


تعداد بازدید :  106