شماره ۲۸۹۷ | ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۸ شهريور
صفحه را ببند
«شهروند» بی‌تدبیری‌های پی‌درپی پیرامون حضور کاروان النصر در تهران را نقد می‌کند
غاز همسایه در تهران!

  [ فاطمه ابراهیمی]  وضعیت استقبال از کاروان النصر در تهران به حدی غیرقابل باور و عجیب است که به‌رغم آن شوق اولیه، حالا می‌گوییم کاش دوم شهریور ماه، نام این تیم برای همگروهی با پرسپولیس از گوی خارج نشده بود! کاروان النصر با ستاره‌هایی چون مانه و رونالدو به تهران رسید و شرایط طوری عجیب پیش رفت که نخستین تمرین این تیم به درخواست باشگاه عربی لغو شد. آنها خودشان را در هتل اسپیناس قرنطینه کرده‌اند و علت آن را، حفاظت از جان رونالدو عنوان می‌کنند!  

رونالدو سیب می‌خورد، زنده تماشا کنید!
بعد از فرود آمدن جت شخصی النصر در فرودگاه امام خمینی(ره)، اعضای کاروان این تیم وارد بخش CIP فرودگاه شدند. یکی از اتفاقات بسیار عجیب هنگام حضور کاروان النصر در بخش ویژه فرودگاه امام خمینی(ره)، مربوط به پخش زنده این لحظات بود! جایی که رونالدو و هم‌تیمی‌هایش مشغول خوردن سیب و موزی بودند که از قبل برای آنها تدارک دیده شده بود و شبکه ورزش و گاهی هم شبکه سوم سیما به‌طور زنده حضور کاروان النصر در فرودگاه امام خمینی(ره) را پوشش می‌دادند و این مسئله با اعتراض مدیر این باشگاه همراه شد. مدیر النصر بعد از چندین مرتبه تذکر به دوربین و گزارشگر شبکه سه، در حالی ‌که آقای گزارشگر به او اشاره می‌کرد برنامه به‌طور زنده در حال پخش است، دستش را روی دوربین شبکه سه گذاشت و تصویر را قطع کرد! سوال این است که آیا در سایر کشورها هم حضور یک ستاره فوتبال را به‌طور زنده پوشش می‌دهند؟!

زشت، بد، غیرحرفه‌ای؛ چه‌کار می‌کنی آقای درویش!
برای تماشای اتفاقات بد پیرامون سفر رونالدو به ایران، لازم نیست زیاد صبر کنید. این‌بار نوبت رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، است که این وضعیت را تکمیل کند. درویش، مدیرعامل پرافتخارترین و پرهوادارترین تیم ایران و چه‌بسا قاره آسیا، برای استقبال از کریستیانو رونالدو شخصا به هتل رفت و دو فرش نفیس ابریشم را به مانه و رونالدو اهدا کرد! استقبال و قدردانی از ستاره تیم رقیب در مهم‌ترین مسابقه فصل فوتبال ایران، از آن اتفاقات عجیبی است که فقط مدیران عالی‌رتبه فوتبال ما می‌توانند رقم بزنند. همه این اتفاقات در شرایطی رقم خورد که رونالدو با بی‌حوصلگی قصد استراحت داشت، اما مدیران پرسپولیس به‌دنبال ثبت تصویری واضح از حضور چندلحظه‌ای خود در کنار رونالدو بودند. البته درویش در قاب این عکس تنها نبود و در حالی ‌که از روزهای قبل اعلام شده بود که برای دیدن رونالدو افراد اضافه به فرودگاه یا محل اقامت کاروان النصر نیایند، دختر رضا درویش حضور پررنگی در کنار پدرش و رونالدو داشت! حالا منتظریم که ببینیم در دیدار برگشت آیا مدیران النصر چنین استقبالی از کاروان پرسپولیس و ستاره‌هایش به عمل می‌آورند یا حواس آنها به تیم‌ خودشان معطوف است.

بیچاره پرسپولیس، بیچاره هوادار...
تمام اتفاقات عجیب پیرامون حضور رونالدو در تهران یک پیام واضح داشت. جایی که پرسپولیس در کشور خودش غریب مانده بود و همه نگاه‌ها معطوف به کاروان النصر بود. گویی فراموش کرده بودیم که نماینده ما در تقابل آبی و قرمز امشب، پرسپولیس است و باید روحیه آنها را برای تقابل با ستاره‌های دنیای فوتبال قوت ببخشیم. هواداران پرسپولیس با محرومیت از حضور در استادیوم نخستین قربانی بی‌تدبیری مدیران اسبق پرسپولیس هستند و در گام بعدی هم بازیکنان و کادر فنی با مظلوم واقع‌شدن، قربانی «غاز بودن مرغ همسایه شدند». اگرچه مرغ یا غاز همسایه در نهایت ترجیح داد در هتل قرنطینه باشد و برای تمرین آخر خود پیش از تقابل با پرسپولیس راهی استادیوم آزادی نشود. پیام کاروان النصر به فدراسیون ما واضح و صریح بود: امنیت رونالدو برای ما اولویت است!

ازدحام طرفداران رونالدو!
اصطلاح جور بودن در و تخته به‌واقع به احوال دیروز هواداران فوتبال و مدیران این ورزش می‌آید. جایی که از فرودگاه تا محل اقامت النصر، ازدحام شدید جمعیت دیده می‌شد. بستن راه اتوبوس النصر جلوی در فرودگاه و دنبال کردن آن، تجمع مقابل هتل اسپیناس، اشک و گریه هواداران رونالدو، شکستن در هتل، فتح‌کردن تپه‌های اطراف هتل اسپیناس، تجمع مقابل آسانسور و سر دادن فریاد رونالدو! رونالدو!، فقط بخشی از حماسه‌ای بود که دیروز توسط هواداران فوتبال رقم خورد. اگرچه پیش از آمدن کاروان النصر به تهران هم قابل پیش‌بینی بود که علاقه‌مندان ستاره پرتغالی برای استقبال از او به فرودگاه و محل اقامتش مراجعه کنند، اما هرگز انتظار تماشای چنین صحنه‌ای را نداشتیم. شور و اشتیاق در برخورد با ستاره‌های فوتبال، سینما و... در تمام جهان امری عادی است، اما این میزان از ذوق‌زدگی پیامی جز تحقیر فوتبال خودمان نداشت.

 


تعداد بازدید :  213